Az alkotás szükséglete és ennek frusztrációja felnőttkorban
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | alkotás Csíkszentmihályi Mihály Erika Landau kreativitás motiváció |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/45654 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg45654 | ||
005 | 20230803162406.0 | ||
008 | 230803suuuu hu o 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Bégányi Dorottya Mária | |
245 | 1 | 3 | |a Az alkotás szükséglete és ennek frusztrációja felnőttkorban |c Bégányi Dorottya Mária |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Ha megkérdeznénk a hétköznapi embereket, hogy mi a kreativitás, ki akreatív, lehet, hogy különböző válaszokat kapnánk rá. A kreativitás jelentésesokaknak mást jelenthet, nincs rá egy egységes definíció sem.Vajon az a kreatív, aki egy teljesen új módszert, elméletet, termékethoz létre, vagy bárki, aki otthon szeret kézműveskedni? Mi motivál minket arra,hogy létrehozzunk új dolgokat? Mi teszi a kreativitást kreativitássá?Szakdolgozatomban szeretnék a kreativitás mélyére ásni, és választ találni azelőbbi kérdéseimre. A szakdolgozatom első részében a szakirodalmat vizsgálom meg a témában,a kreativitás definícióit, kutatásának történetét tekintem át. Majd az alkotásifolyamat szakaszait vizsgálom meg, és összegyűjtöm a kreatív személyiségjellemzőit, a kreativitás faktorokat és szinteket. Megvizsgálom, mitnevezhetünk kreatív produktumnak, terméknek, és hogyan fejlődik azalkotókészség. Összevetem a kreativitást az intelligenciával, és összegyűjtöm akreativitás mérésének módjait. Végezetül a környezeti hatásokat nézem meg, hogymi gátolhatja és serkentheti az kreativitást, alkotást. Második fejezetként, demég mindig a szakirodalmi áttekintés részeként megvizsgálom, hogy mi motiváljaa kreativitást, miért érezhetjük az alkotást szükségletnek, ezen belül főleg aMaslow-piramissal szeretnék bővebben foglalkozni.Szakdolgozatom másik része egy kérdőíves primer kutatás kiértékelése. Akérdőívemben a következő főbb kutatási kérdésekre keresem a választ: Vajonszükségét érzik-e az emberek, hogy alkothassanak? Az alkotás mennyire segíthetelérni a személyes boldogságot? Vajon segíthet-e stresszes helyzetben, amindennapos megküzdésben? És vajon a hiánya okozhat-e negatív érzéseket,frusztrációt?A kutatásomban felnőtt személyeket kérdeztem, a szakdolgozatombana gyermekkori kreativitás, és annak fejlesztése nem szerepel. | |
695 | |a alkotás | ||
695 | |a Csíkszentmihályi Mihály | ||
695 | |a Erika Landau | ||
695 | |a kreativitás | ||
695 | |a motiváció | ||
700 | 1 | |a Hübner Andrea |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45654/1/B%C3%A9g%C3%A1nyi%20Dorottya%20M%C3%A1ria%20Az%20alkot%C3%A1s%20sz%C3%BCks%C3%A9glete%20%C3%A9s%20%20ennek%20frusztr%C3%A1ci%C3%B3ja%20feln%C5%91ttkorban%20szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45654/2/B%C3%A9g%C3%A1nyi%20Dorottya-bels%C5%91.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45654/3/B%C3%A9g%C3%A1nyi%20Dorottya%20MH%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf |z Dokumentum-elérés |