Alkoholmarketing - Etikai normák, kommunikációs csatornák és trendek az alkoholiparban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Verebélyi Fruzsina
Other Authors: Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia
Format: Thesis
Kulcsszavak:alkohol
kommunikációs eszközök
marketing
reklám
trendek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45655
Description
Abstract:A minőségi italfogyasztásra tapasztalhatóan növekszik az igény mind a fiatalabb, mind az idősebb korosztály körében, a termékek ismertetése azonban nehezen éri el a keresleti oldalt. Kutatásom során vizsgálat alá vettem az alkoholmárkák köztudatba épülésének módszereit és az ehhez használt marketing eszközöket, elérési csatornákat, a keresleti és a kínálati oldal összhangját, továbbá igyekeztem kideríteni, mi lehet az alkoholmarketing jövője egy felgyorsult gazdasági térben, ahol a jövő generációit épp úgy el kell érni, mint a régit megtartani a siker érdekében. Kutatásomat az alábbi kérdések irányították: Hogyan épül fel egy márka? Mi az alkoholmarketing? Hol és milyen formában találkozhatunk párlatok hirdetésével/Milyen kommunikációs eszközök kerülhetnek alkalmazásra? Mennyiben másabb alkoholt reklámozni, mint más termékeket? Milyen feltételei vannak az alkohol hirdetésének? Hogyan szegmentálják a márkák marketing munkájuk során a piacot? Milyen kihívásokkal kell szembenéznie most és a jövőben? Kvalitatív primer kutatást végeztem, egy mélyinterjúval és különböző márkák kampányainak tartalomelemzésével. Eredményül a következő következtetésekre jutottam: az alkoholiparban annak nagy mértékű diverzitása lehetővé teszi a márkák és azok termékeinek megkülönböztetését a versenytársak közül, ami egy olyan hatalmas kínálattal rendelkező piacon, mint a szeszesitaloké, kritikus tényező. Újat alkotni azonban egyre nehezebb, nem mellesleg kockázatos is, mivel sosem lehet biztosra tudni, milyen benyomást fog gyakorolni sem a már meglévő, rendszeres, sem az új, potenciális fogyasztók körére. Az egyedi megközelítéseknek és a fogyasztókkal való interakciónak nagy a jelentősége növekvő, a nyitottság és rugalmas hozzáállás kulcstényezőnek számít, felelősen és etikusan reklámozni pedig minden alkoholmárkának kötelessége.