Alkoholmarketing - Etikai normák, kommunikációs csatornák és trendek az alkoholiparban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Verebélyi Fruzsina
Other Authors: Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia
Format: Thesis
Kulcsszavak:alkohol
kommunikációs eszközök
marketing
reklám
trendek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45655

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg45655
005 20230803162407.0
008 230803suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Verebélyi Fruzsina 
245 1 0 |a Alkoholmarketing - Etikai normák, kommunikációs csatornák és trendek az alkoholiparban  |c Verebélyi Fruzsina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A minőségi italfogyasztásra tapasztalhatóan növekszik az igény mind a fiatalabb, mind az idősebb korosztály körében, a termékek ismertetése azonban nehezen éri el a keresleti oldalt. Kutatásom során vizsgálat alá vettem az alkoholmárkák köztudatba épülésének módszereit és az ehhez használt marketing eszközöket, elérési csatornákat, a keresleti és a kínálati oldal összhangját, továbbá igyekeztem kideríteni, mi lehet az alkoholmarketing jövője egy felgyorsult gazdasági térben, ahol a jövő generációit épp úgy el kell érni, mint a régit megtartani a siker érdekében. Kutatásomat az alábbi kérdések irányították: Hogyan épül fel egy márka? Mi az alkoholmarketing? Hol és milyen formában találkozhatunk párlatok hirdetésével/Milyen kommunikációs eszközök kerülhetnek alkalmazásra? Mennyiben másabb alkoholt reklámozni, mint más termékeket? Milyen feltételei vannak az alkohol hirdetésének? Hogyan szegmentálják a márkák marketing munkájuk során a piacot? Milyen kihívásokkal kell szembenéznie most és a jövőben? Kvalitatív primer kutatást végeztem, egy mélyinterjúval és különböző márkák kampányainak tartalomelemzésével. Eredményül a következő következtetésekre jutottam: az alkoholiparban annak nagy mértékű diverzitása lehetővé teszi a márkák és azok termékeinek megkülönböztetését a versenytársak közül, ami egy olyan hatalmas kínálattal rendelkező piacon, mint a szeszesitaloké, kritikus tényező. Újat alkotni azonban egyre nehezebb, nem mellesleg kockázatos is, mivel sosem lehet biztosra tudni, milyen benyomást fog gyakorolni sem a már meglévő, rendszeres, sem az új, potenciális fogyasztók körére. Az egyedi megközelítéseknek és a fogyasztókkal való interakciónak nagy a jelentősége növekvő, a nyitottság és rugalmas hozzáállás kulcstényezőnek számít, felelősen és etikusan reklámozni pedig minden alkoholmárkának kötelessége. 
695 |a alkohol 
695 |a kommunikációs eszközök 
695 |a marketing 
695 |a reklám 
695 |a trendek 
700 1 |a Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45655/1/Szakdolgozat%20v%C3%A9gleges_Vereb%C3%A9lyi%20Fruzsina.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45655/2/Vereb%C3%A9lyi%20Fruzsina_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45655/3/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20Bsc_VF.pdf  |z Dokumentum-elérés