A munkavállalói élmény és mentális jóllét stratégia kialakulása a bp Magyarországnál

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Paksi Gabriella
További közreműködők: Popcsa Anna Mária
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:egészségfejlesztés
emberi erőforrás stratégia
jóllét
mentálhigiénia
munkavállalói élmény
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45704
Leíró adatok
Kivonat:A munka világának átalakulásakövetkeztében az utóbbi évtizedben szemléletváltás zajlik a vállalatok humanerőforrás stratégiájában. Ahhoz, hogy egy munkáltató kiemelkedjen a többi vállalatközül, magához vonzza a legnagyobb tehetségeket, ugyanakkor megtartsa akiemelkedően teljesítő munkavállalóit, elengedhetetlen a munkavállalói élménystratégia kialakítása. Az utóbbi évek, de különösen a Covid-19 pandémia és agazdasági válság az álláskeresőket is arra ösztönözte, hogy átértékeljék a munkáltatókkalszemben támasztott elvárásaikat. A pénzbeli juttatások mellett az is fontossávált, hogy hogyan érzik magukat a munkahelyen, egészségük és jóllétük mennyiretámogatott, milyen munkakörülményeket biztosít számukra a vállalat. A munkavállalói életút fontosállomásain a munkáltatóknak tehát olyan élményeket kell biztosítaniuk amunkavállalóik számára, amelyek eleget tesznek a folyamatosan változóigényeiknek és elvárásaiknak. Ennek lehetséges elemei olyan munkahelyi jóllétprogramok bevezetése, amelyek segítik az egyéneket saját egészségük fenntartásbanés fejlesztésében, a mindennapos stresszel való megküzdésben, illetve olyanmunkakörnyezet és légkör kialakítása, ahol a leghatékonyabban végezhetik amunkájukat. A pozitív munkavállalóiélményt és egészséget támogató munkahelyek növelik a munkavállalók elkötelezettségét,aminek következtében csökken a fluktuáció és a hiányzás, nő a teljesítmény és amotiváció, csökken a munkatársak közötti konfliktusok száma, és nő a vállalat átlagosbevétele és profitja.