Mitől sikeres a dm-drogerie markt?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szokob Helga
További közreműködők: Lipák Mária
Kulcsszavak:elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
kereskedelem
kommunikáció
saját márkás termék
vevőkapcsolat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45715
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozatom témájának a dm-et választottam, hiszen nagyonközel áll hozzám, jelenleg itt töltöm a szakmai gyakorlatom is. A dolgozatombanszeretném bemutatni, hogy mitől sikeres a dm drogerie markt és ezt a marketing 4+1P-nkeresztül szeretném ismertetni. Ez az 5P pedig a Place, Product, Price,Promotion, People.A marketing, mint vállalati tevékenység meghatározásáhozkapcsolódnak a vállalati marketingfunkciók, melyek tulajdonképpen amarketing-mix elemeiben jelennek meg. A Place, mint az értékesítés helye. Feladata, hogy akínálandó termék eljusson a gyártótól a fogyasztóig és ennek helyet biztosítsanaka központi raktár és az üzlethelységek. A Product, magyarul termékpolitika. Általábana termék a kiinduló pont a marketing-mix tervezésekor. Feladata a kínálandótermék tulajdonságainak befolyásolása, kutatások által a vevői elvárásokbeépítése a fejlesztési folyamtokba. A termékpolitikai döntések magukbafoglalják a termék tervezésére és választékára vonatkozó döntéseket. Ebben a fejezetbenszeretném kifejteni a saját márkás termékeket, illetve a környezettudatostermékeket. A következő „P” a Price, vagyis árpolitika. Ide tartoznak aköltségvizsgálatok, fogyasztói ár elfogadás vizsgálata, árpolitikai célokmegfogalmazása, árképzési módszerek kialakítása. Ebben a fejezetben a tartósárakat szeretném kifejteni, hogyan is alakulnak a dm-ben. Az ezt követő „P” aPromotion, ami magyarul a kommunikációs politika. Befolyásolja a piaciszereplőket, elsősorban a vevőket. Itt az aktivitásokról, illetve a pontgyűjtésről,a törzsvásárlói programról fogok részletesen beszámolni. Az utolsó, egyben alegfontosabb „P” pedig a People, mint emberi tényező. Az összes olyan személy,aki szerepet játszik a szolgáltatás létrejöttében, így hat a vevő általészleltekre. Itt a dm dolgozóit szeretném megemlíteni, illetve a dm vásárlóit.