Vásárlási szokások változása a 2022-es magas inflációs időszakban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kövesdi Beáta
További közreműködők: Dobó Róbert
Kulcsszavak:externáliák
élelmiszer-kereskedelem
fogyasztói szokások
forgalom
infláció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45768
Leíró adatok
Kivonat:Projektmunkám célja az volt, hogy megvizsgáljam a 2022-es évben kezdődő inflációs helyzetet, hogy hogyan is hatott a vásárlási szokásokra, mindez pedig az üzletek forgalmát tekintve milyen hatásokkal járt.Elsősorban a saját gyakorlati helyszínem, a CBA Híves Team Kft. üzletének problémájára szerettem volna választ találni. Az a probléma fogalmazódott meg, hogy 2022-ben, amikor már több, mint 1 éveüzemeltek, a bolt nem hozta azt az eredményt a forgalmat illetően, mint amireszámítottak az üzleti terv alapján. Ez az alap probléma ihlette megkutatásomat.A vizsgálást egy kvantitatív kutatás keretein belül végeztem el, amelynek adatai nem reprezentatívak, ugyanakkor indikátor jellegűkövetkeztetéseket lehetett a továbbiakban levonni belőle. Célom az volt, hogy a szakirodalmi áttekintést követően igazolni tudjam az alaphipotézisemet, miszerint úgygondoltam, hogy ez a fajta krízis helyzet nagyban befolyásolja a vásárlásiszokásokat, amik olyannyira meg tudják változtatni a kiskereskedelmi üzletekforgalmát, hogy ezek lehetnek a felelősek az elmaradt forgalomért illetvedrasztikus csökkenésekért a CBA Híves Team Kft.-t tekintve.A kezdeti hipotéziseim kiértékelését tekintve, beigazolódott a projektmunkám eredményei alapján. Választkaptam arra a feltételezésemre is, hogy jobban mérlegelik azt az emberek, hogy holvásárolnak és mennyiért, amely olyan hatással járt, hogy elpártoltak akisboltok illetve normál ABC üzletektől a vásárlók.Ha a CBA Híves Team Kft-nél több akció lenne, mind avásárlók számára, mind a beszerzéseket tekintve a bolt számára, sokkal jobbanhelytállnának a jelenlegi helyzet nehézségeivel szemben.Az akciókat tekintve, idősávokat kelleneberakni, a holtidőszakra és a munka utáni csúcsidőszakra időzíteni, illetvehónap végi időszakban extra akciókat bevezetni. Különféle extra szolgáltatásoknyújtása, hogy becsábítsák a fogyasztókat, vagy éppen vissza, akiketelveszített. Házhozszállítási lehetőség bevezetése, vagy akár ingyenházhozszállítás.