Pizza Monkey marketing tevékenységének elemző bemutatása

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Rákos Márk
Other Authors: Papp Judit
Format: Thesis
Kulcsszavak:BCG mátrix
gazdaság
marketing
SWOT-elemzés
vendéglátás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45786

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg45786
005 20230803162733.0
008 230803suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Rákos Márk 
245 1 0 |a Pizza Monkey marketing tevékenységének elemző bemutatása  |c Rákos Márk  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a BevezetésNapjaink gazdasági helyzetét tekintve kiemelten fontosjelentősége van egy adott vállalat (főként, ha ismert márkaként aposztrofálhatónévvel operál) által végzett marketingtevékenységnek. E tevékenység azonbanszükségszerűen komoly előkészítést igényel: fel kell ismerni a fogyasztóiszükségletet, megadni a szükséges információkat, felvázolni a lehetségesalternatívákat, majd végig kísérni a lehetséges fogyasztót a választás, majdvásárlás folyamatán, figyelni kell a vásárlás utáni magatartását. Ezekmegfigyelése után következik a kapott eredményekre épített marketing stratégia.Ennek azért van óriási jelentősége, mert a fogyasztói igények és adott vállalatversenypiaci helyzete folyamatosan változik a külső és belső körülményekhatására.A digitalizáció gyors és nagy mértékű terjedése és aCOVID-19 okozta pandémia összekapcsolódott, felértékelődött az érintésmentes,„távoli” megoldások alkalmazása, alapvetően áthelyezte a szükségleteksúlypontjait. Emellett az sem elhanyagolható, hogy mind a marketing elmélete,mind pedig gyakorlata óriási változásokon ment keresztül. Napjainkbanfigyelemmel kell követni például a felhasználók által létrehozott tartalmakat.A hatékony marketing alapvető kritériumai is módosultak ennek megfelelően, mástrendek érvényesülnek.A sikeres és hosszútávú profitszerzés elengedhetetlenülszükséges feltétele a jól átgondolt vállalati- és a hozzá kapcsolódó marketingstratégia a lehető legtöbb csatornán a lehető legtöbb eszköz felhasználásávalkommunikálva. Fontos kérdés, hogy a marketingtevékenység során más eszközöketalkalmaznak-e akkor, amikor a fiatalokat, és más eszközöket akkor, amikoridősebb fogyasztókat céloznak a termékek promótálásakor. Mérik-e a vevőielégedettséget? Ha igen, hogyan? A kapott eredményeket hogyan építik bele akésőbbi stratégiába? A megfogalmazott célok megfelelnek-e az ezekkel szembentámasztott követelményeknek?A dolgozatban a marketingtevékenység vizsgálatát a Pizza Monkeypéldáján keresztül szemléltetem. Az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a PizzaMonkey mely – imént felsorolt - változásra válaszul hozta létre jelenlegaktuális marketing stratégiáját. 
695 |a BCG mátrix 
695 |a gazdaság 
695 |a marketing 
695 |a SWOT-elemzés 
695 |a vendéglátás 
700 1 |a Papp Judit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45786/1/Szakdolg_R%C3%A1kos_M%C3%A1rk.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45786/2/Kerdoiv.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45786/3/R%C3%A1kos%20M%C3%A1rk%20BA%20KM%20magyar%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20BELS%C5%90.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45786/4/R%C3%A1kos%20M%C3%A1rk.pdf  |z Dokumentum-elérés