Élethosszig tartó tanulás motivációjának vizsgálata egészségügyi felnőttképzésben résztvevők körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Farkas Alexandra Bianka
További közreműködők: Popcsa Anna Mária
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:egészségügy
felnőttképzés
lifelong learning
motiváció
nők
szakképzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45814
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom központi témája alapvetően a lifelonglearning témakörét dolgozza fel a felnőttképzésben tanulók motivációjáravonatkozóan. Kutatásom célja az volt, hogy megtudjam, hogy afelnőtteket nehézségeik ellenére milyen tényezők motiválják, hogy visszaüljenekaz iskolapadba. Fő célcsoportom az iskolarendszerű,egészségügyi felnőttképzésben résztvevő család és munka mellett tanuló nőkvoltak, de összességében három mintavételi csoportot céloztam: tanulói, oktatói és vezetőiszempontból is vizsgálódtam. Atanulók a kérdőívet online tölthették ki, a szakoktató, és a szakirányúoktatásért felelős igazgató-helyettes asszony esetében pedig mélyinterjúsmegkérdezést alkalmaztam. Kutatásom végén arra akövetkeztetésre jutottam, hogy nagyon összetett és alapos változtatásralenne szükség az iskolarendszerű felnőttképzési intézmények esetében, hogy azoktatás minősége javuló tendenciát mutathasson és a tanulók motivációja ésrészvételi aránya növekedhessen. Fontos szerepet játszanatöbbek között egy jól kidolgozott minőségirányítási rendszer, a szakmai gyakorlatokátszervezése, a blended learning oktatási forma alkalmazása, a mentorok és oktatásszervezőkmegjelenése és a tantervek racionalizálása.