Szállodai illatterek vendégélmény dimenziója

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Fauszt Márk Ede
Other Authors: Szalók Dr. Csilla
Format: Thesis
Kulcsszavak:élmény
illat
szállodai tér
szállodaipar
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45863
Description
Abstract:Napjainkban a turizmus az emberi életminőséget befolyásoló társadalmitényezővé vált. Az emberek folyamatosan utaznak a világ különböző pontjaibapihenés céljából. A szektor keresleti és kínálati oldala is egyre jobban bővül.Ebből a tevékenységből a szállodáknak jelentős szerep jut, hiszen fontosturizmust kiszolgáló intézmények. A 21. században folyamatos innovációt éskreativitást igényel a szállodaipar szektora, mivel egyre nagyobb a verseny avendégekért. Ebben az iparágban a fogyasztók nagy alkupozícióval rendelkeznek,mivel a szálláshelykínálat bőséges. Ebből kifolyólag a szállodák számára azegyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb, hogy a vendégeket kellemes élményekérjék tartózkodásuk alatt. Ennek elérése érdekében a kereskedelmiszálláshelyeknek speciális kényelmi szolgáltatások körét szélesíteniük kell,hogy létrehozzák a vendégélmény új dimenzióját és versenyelőnyre tegyenekszert. Az illatosítás többek között egy ilyen kényelmi háttérszolgáltatás,mivel többek között egy közvetlen, interaktív komfortérzet növelésére szolgálóeszköz. Aszaglás egy olyan különleges érzékszerv, mely megérdemli a szállodaiparfigyelmét. Számos tulajdonsága révén megteremtheti a márkaszemélyiséget,ezáltal a márkahűség kialakításában is szerepe van, emellett fokozza a pozitívérzelmeket. Az illatmarketing jelensége a turizmus szektorában iserősödik, terjed.