Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vitek Adrienn
További közreműködők: Polák-Weldon Réka Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható fogyasztás
fogyasztói társadalom
környezettudatosság
szelektív hulladékgyűjtés
túlfogyasztás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45872

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg45872
005 20230803162940.0
008 230803suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Vitek Adrienn 
245 1 3 |a Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből  |c Vitek Adrienn  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomtémája az újrahasznosított termékek megítélésének vizsgálata fogyasztóiszempontból. Az újrahasznosított termékek gyártása és fogyasztása akörnyezettudatos és fenntartható gazdaság elengedhetetlen elemei. Kialakulóbanés növekvőben van már világszerte és hazánkban is egy ún. LOHAS fogyasztóiréteg, mely arra törekszik, hogy túlfogyasztását-, szemét termelését-, azállati eredetű ételek bevitelét csökkentse, használt és újrahasznosítotttermékeket vásároljon, háztartási hulladékát szelektíven gyűjtse. Azújrahasznosított alapanyagokból számos termék készíthető, a papír ésirodaszertől, az ajándéktárgyakon keresztül a fehérneműig. A vizsgált témateljes körű áttekintése érdekében a szakirodalom kutatást követően amélyinterjú és az online kérdőíves megkérdezés primer kutatási módszereitalkalmazom. Amélyinterjúból kiderült, hogy innovatív és kreatív ötletekkel, kevésbefektetéssel lehet tenni a környezetünkért, és egy újrahasznosított termékekforgalmazásával foglalkozó vállalkozás megélhetést tud biztositani egy családszámára. A társadalmi ellenállás az új ideológiával, technológiával szembenmagas, a fogyasztók előítéletei közé tartozik az újrahasznosított termékekkelszemben a rossz minőség, esztétikum hiánya. A vizsgált vállalkozásszellemisége, a fogyasztónak összetétele nagymértékben összefügg a családdal,gyermekvállalással. Az a felnőtt, akinek gyermeke van, sokkal inkább nyitott akörnyezettudatos szemléletmód felé, az újrahasznosított termékek vásárlására, atakarékoskodásra. Akérdőíves megkérdezésből kiderült, hogy a képzettebb, magasabb havijövedelemmel rendelkező nők nyitottabbak az újrahasznosított termékekfogyasztását kutató kérdőív kitöltése iránt, megegyezve a LOHAS fogyasztókismérveivel. A válaszadók 70%-a gondolta úgy, hogy az újrahasznosított termékekszembeni ellenállás jó megítélését kedvezőbb árakkal és szemléletformálássallehet a leginkább növelni. A válaszadók 91%-a a termék árától függően (olcsóbb,gazdaságosabb) szívesen vásárolnak újrahasznosított termékeket. 
695 |a fenntartható fogyasztás 
695 |a fogyasztói társadalom 
695 |a környezettudatosság 
695 |a szelektív hulladékgyűjtés 
695 |a túlfogyasztás 
700 1 |a Polák-Weldon Réka Judit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45872/1/Az%20%C3%BAjrahasznos%C3%ADtott%20term%C3%A9kek%20meg%C3%ADt%C3%A9l%C3%A9se%20a%20fogyaszt%C3%B3k%20szemsz%C3%B6g%C3%A9b%C5%91l.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45872/2/B%C3%ADr%C3%A1lat_Vitek_K%C3%BCls%C5%91.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45872/3/Vitek%20Adrienn_b.pdf  |z Dokumentum-elérés