A politikai marketingkommunikáció hitelessége Magyarországon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Rémai Zsolt Patrik
Other Authors: Dobó Róbert
Format: Thesis
Kulcsszavak:21. század
hitelesség
közpolitika
Magyarország
marketingkommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45938
Description
Abstract:A politika nagy mértékben befolyásolja életünket, még akkor is, ha nem érdekel minket, vagy távol akarjuk tartani magunkat tőle. Az apolitikusság megjelenésével számtalan ember igyekezett kimaradni minden fajta politikával kapcsolatos témából, vagy azért, mert féltette biztonságát, vagy mert valóban annyira távol állt tőle a téma. Manapság a fiatal generációk körében is megfigyelhető ez a fajta trend, azonban fontos tisztában lennünk azzal a ténnyel, hogy a szavazással, mint alapvető jogunkkal élnünk kell, különben hiába várjuk a közéleti problémák megoldását. A politikai pártok minden esetben igyekeznek a lehető legszimpatikusabb módon beállítani magukat, éppen ezért hajlamosak sokszor olyan kijelentéseket, vagy ígéreteket tenni, melyek a valóság talajától némileg elrugaszkodnak, vagy csak szimplán nem tartják be őket. Az internet széleskörű elterjedésével és a közösségi hálók egyre aktívabb használatával az emberek önállóan bármikor kifejthetik véleményüket, melyek szinte bárki számára elérhetőek lesznek. Álhírek tömkelege vesz minket körbe folyamatosan és azok a felhasználók, akik nem elég óvatosak ezen a téren, könnyedén beleeshetnek ezeknek a csapdáikba. A legutóbbi választások során is megfigyelhető volt ez a jelenség, illetve szintén a közösségi médiáknak köszönhető mém-ek elterjedése. A hitelesség és a megbízhatóság, a kutatás eredményei alapján szemmel láthatóan nagyon alacsony a választópolgárok körében mind a pártok, mind pedig a médiák/platformok felé. Vajon mikor jön el az a korszak, amikor nem kell attól tartanunk, hogy a minket érő információk nagy része el van ferdítve, vagy teljesen elfedik a valóságot