A fenntarthatóság és a zöldre mosás megjelenése a kozmetikai termékek piacán

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fenyősi Fruzsina Éva
További közreműködők: Sarkadi Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntarthatóság
greenwashing
kozmetikai ipar
Zöldmarketing
zöldre mosás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45959

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg45959
005 20230803163143.0
008 230803suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Fenyősi Fruzsina Éva 
245 1 2 |a A fenntarthatóság és a zöldre mosás megjelenése a kozmetikai termékek piacán  |c Fenyősi Fruzsina Éva  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A fenntarthatóság és a környezetvédelem kiemelt stratégiai tényezővé vált a világgazdaság piaci szereplőinek számára, melynek lényege környezetbarát termékek előállítása és akörnyezet megóvása, valamint a környezetre gyakorolt negatív hatás csökkentése a termék vagyszolgáltatás teljes életciklusa során. Keretét az „ENSZ 17 fenntarthatóság fejlesztési stratégiacéljai” (Sustainability Development Goals – SDG-k) adják, mely 169 teljesítménymutatóvalsegíti a piaci szereplők ennek való megfelelését. A termékek és szolgáltatások tervezésekor,gyártásakor, értékesítésekor egyaránt megjelentek a fenntartható fejlődési célokból származófelelős magatartás és a zöld gazdálkodás követelményei.A környezet megóvása a fogyasztóknál egyre fontosabb preferenciává nőtte ki magát azelmúlt évtizedben és egyre több emberben kialakult a környezetbarát attitűd. A tudatos fogyasztók vásárlásaik során igyekeznek olyan termékeket venni, amelyek kevésbé károsítják a környezetet. A fenntarthatóság vállalati gyakorlatba való beépülése nagy előrehaladást jelentett afenntartható fejlődés megvalósulásában, azonban a piaci szereplők egy része csak a fenntarthatóság látszatát kelti és igyekszik jobb színben feltüntetni magát a ténylegesnél, gyakran szándékosan megtévesztve ezzel vásárlási döntéseik során a fogyasztókat. A szakmában ezt aszándékot és gyakorlatot zöldre mosásnak nevezik, azaz greenwashing-nak, amely költségeilényegesen alacsonyabbak, mint a környezetvédelmi követelményeknek megfelelő technológiáké. 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a greenwashing 
695 |a kozmetikai ipar 
695 |a Zöldmarketing 
695 |a zöldre mosás 
700 1 |a Sarkadi Katalin  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45959/1/Feny%C5%91siFruzsina_szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45959/2/BA%20KM%20magyar%20bi%CC%81ra%CC%81lati%20lap%20BELSO%CC%8B_Fenyo%CC%8Bsi_Fruzsina.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45959/3/Feny%C5%91si%20Fruzsina%20%C3%89va%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés