Pedagógusok szerepe a fiatalkori deviancia kialakulásának elkerülésében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Márkusné Horváth Zsuzsanna
További közreműködők: Farkas Dr. Julianna
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:deviancia
iskola
pedagógia
szociológia
viselkedés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45986
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom témájául a deviancia problémáját választottam. Kutatásom során feltérképeztem, hogy az általam kiválasztott intézmény milyen eszközökkel segíthet a diákok sikeres iskolai előmenetele jegyében.Foglalkoztam továbbá különféle elméletekkel a deviancia oka kapcsán, illetve a normaszegő viselkedések gyakoriságával, okaival hazánkban. Kitértem a családi háttér és a pedagógus személyiségének, mintájának fontosságára. Megemlítettem a korai iskolaelhagyás, a lemorzsolódás problémáját. Interjút készítettem az iskola igazgatóhelyettesével, aki részletesen bemutatta az iskola működését, a szakemberek lehetőségeit a felmerülő problémák megoldásával kapcsolatban. Szerepel a dolgozatomban a prevenció fontossága, ahogy a szabadidős tevékenységek, versenyek sikerélmények pozitív hatásai is.