Az ökomarketing és a greenwashing vállalati és fogyasztói szempontból Magyarországon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Paróczai Kornél Márk
Other Authors: Németh Dr. Patrícia
Format: Thesis
Kulcsszavak:fenntartható fejlődés
fenntartható fogyasztás
fenntarthatóság
kutatás
marketing
zöld marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45988

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg45988
005 20230803163223.0
008 230803suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Paróczai Kornél Márk 
245 1 3 |a Az ökomarketing és a greenwashing vállalati és fogyasztói szempontból Magyarországon  |c Paróczai Kornél Márk  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája az ökomarketing,avagy zöld marketing, és általában a zöld kommunikáció szerepe fogyasztói ésvállalati szempontból, azaz a természetvédelem, környezettudatosság fontosságamarketing viszonylatban, a vállalatokra és a társadalomra nézve. A dolgozat alapvető célja feltárni az ökomarketing, akörnyezettudatosság és a „greenwashing” fogalmak jelentését, megjelenését,fejlődését és mai jelentőségét, valamint mindennek az okait, szakirodalmaksegítségével és személyes szakmai interjúk keretében egy jelentős magyar PRügynökség tagjaival, egy civil szervezet alelnökével és egy környezetvédelmi mérnökszakemberrel, rávilágítani az ökomarketing és a környezettudatosság vállalatiszerepére, jelentőségére és profitképességére. Valamint arra, hogy hivatásbólcsinálják-e, vagy csupán egy eszköz a marketingeszközök között. Emellettvizsgálni, hogy a zöld marketing milyen határokig ízléses, lehet-e túl sok vagyhamis, így a kívánt hatásoktól eltérő hatásokat válthat-e ki a fogyasztókból.Másrészről, az ellenkező oldalról, fogyasztói szempontból Google Formskérdőívvel ugyanezt vizsgálni, véleményeik feltárásával a témáról, azt isvizsgálva, hogy az ökomarketing valóban működik-e, és mennyire pozitív hatássalvan a világra, illetve milyen pozitív és negatív tapasztalatokkal rendelkeznekaz emberek a témában.A téma az utóbbi évek során rendkívül fontos státuszt ért el, mindentéren, minden oldalról és fontossága egyre növekedni fog. A Föld nyersanyagivégesek és rengeteg vállalat tevékenysége káros a minket körülvevőökoszisztémára. Fontos a fenntartható fejlődés gyarapítása, annak érdekében,hogy bolygónk ne váljon élhetetlenné akár 50 éven belül. Erre többek közötttömegkommunikációs szempontból fontos eszköz lehet az ökomarketing. 
695 |a fenntartható fejlődés 
695 |a fenntartható fogyasztás 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a kutatás 
695 |a marketing 
695 |a zöld marketing 
700 1 |a Németh Dr. Patrícia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45988/1/Az%20%C3%B6komarketing%20%C3%A9s%20a%20greenwashing%20v%C3%A1llalati%20%C3%A9s%20fogyaszt%C3%B3i%20szempontb%C3%B3l%20Magyarorsz%C3%A1gon.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45988/2/Par%C3%B3czai%20Korn%C3%A9l%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45988/3/Par%C3%B3czai%20Korn%C3%A9l%20M%C3%A1rk%20BA%20KM%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20BELS%C5%90.pdf  |z Dokumentum-elérés