A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Farkas-Póta Dorottya Barbara
További közreműködők: Keszei Barbara
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:család
diszfunkció
közösség
sport
személyiségfejlődés
személyiségzavar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/46005

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg46005
005 20230803163247.0
008 230803suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Farkas-Póta Dorottya Barbara 
245 1 2 |a A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai  |c Farkas-Póta Dorottya Barbara  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Egy jól működő család esetében a gyerekekmind mentálisan, mind pedig érzelmileg is megfelelően fejlődnek. Kialakul abizalom, a kötődés és a valahová tartozás érzése, amely végigkíséri az embertegész élete során. A család adja az értékrendszerük alapjait, amelyre későbbmajd ők is építkeznek, de mi történik akkor, ha valakinek nincs meg ez abiztonsági háló, amelyet a család jelent? Milyen problémákkal kell szembenéznieegy diszfunkcionális családiháttérrel rendelkező gyermeknek, milyen felnőtt válhat belőle?A szakdolgozatom célja a diszfunkcionáliscsalád hatásainak vizsgálata a felnövekvő gyermekekre. Ezen belül kiemelve azilyen családi környezetben szocializálódó fiatalok esetleges beilleszkedési ésmentális problémáit, illetve később a családalapításhoz való viszonyukat.Továbbá szeretnék rávilágítani a sport, az iskolai közösség és a későbbipárkapcsolat szerepére, amelyek mind hatással vannak az egyén személyiségfejlődésére,illetve megváltoztathatják a viselkedési mintákat és az addig képviseltértékrendszert is.Aszakdolgozatomban kvalitatív kutatást végeztem. A mélyinterjúk során öt főtkértem, hogy meséljenek a személyes tapasztalataikról, illetve két fő szakértőtis bevontam a kutatási kérdéseim megválaszolásába, egy civil szervezet vezetőjeés egy iskolapszichológus személyében. Őket a gyermek, az ifjúság és a családsegítéslehetőségeiről kérdeztem, illetve arról, hogy véleményük szerint hogyan tudjapótolni a közösség a diszfunkcionális családi háttérből eredő hiányosságokat. 
695 |a család 
695 |a diszfunkció 
695 |a közösség 
695 |a sport 
695 |a személyiségfejlődés 
695 |a személyiségzavar 
700 1 |a Keszei Barbara  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/46005/1/Farkas-Po%CC%81ta%20Dorottya_A%20diszfunkcion%C3%A1lis%20csal%C3%A1di%20k%C3%B6rnyezet%20szem%C3%A9lyis%C3%A9gfejl%C5%91d%C3%A9sre%20gyakorolt%20hat%C3%A1sai.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/46005/2/Farkas-P%C3%B3ta%20Dorottya%20Barbara%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20Keszei%20Barbara.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/46005/3/Farkas-P%C3%B3ta%20Dorottya%20Barbara.pdf  |z Dokumentum-elérés