A diákok mentális egészségi állapotának vizsgálata
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | gyerekek koronavírus-járvány (COVID-19) mentálhigiénia mentális folyamatok stressz |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/46044 |
Kivonat: | Már a szakdolgozatom témaválasztásánáltudtam, hogy valami olyat kell választanom, ami foglalkoztat, amit akár akésőbbi gyakorlatban is használni tudok majd. Ezért esett a választásom adiákok mentális egészségének kutatására. Volt egy hipotézisem, miszerint ez atémakör, ez a probléma napjainkban még mindig nem kap elég figyelmet, sőt, akártabunak is számíthat. A kérdőíves felmérésem alapján be is bizonyosodott, hogymind a pedagógusok, mind a diákok azt érzik, hogy nincsenek teljesen rendben,nem érzik mentálisan 100%-osnak magukat. Úgy gondolom, hogy olyan tanároksegítségével, akik szerint szükség lenne ezzel a témával foglalkozóprogramokra, fejlesztésre és segítenének is ezek lefolytatásában, velük lehetnetovább gondolkozni, kooperálni, esetleg saját intézményben megpróbálni, hogyanis működhetne. Amellett, hogy az iskolának nagyobb részben kellene szerepetvállalnia a mentális egészség megteremtésében, a család, mint elsődlegesszociális csoport is kell, hogy részt vállaljon benne. Szükség van arra, hogyténylegesen lássuk, mi is történik a gyermek életében, figyeljünk az apróbbváltozásokra, töltsünk minőségi időt velük, szánjunk energiát a megismerésükre.Ugyanis ahogyan mi felnőttek, úgy ők is folyamatosan változnak, fejlődnek,alakítják a saját személyiségüket. Ebben pedig segítségre szorulnak,bármennyire is önállóak, és szinte már felnőttek. Látniuk kell egy mintát, amialapján a későbbiekben ők is tudják, mire vagy kire támaszkodhatnak, illetvehol kaphatnak segítséget, támogatást. |
---|