A Royal Class gym kereskedelmi és marketing működése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Pusztai Bálint László
Other Authors: Molnár Zsolt
Format: Thesis
Kulcsszavak:edzőterem
elemzés
fejlődés
marketing
működés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/46170
Description
Abstract:Tartalmi kivonat A szolgáltatást nyújtó vállalkozások esetében, kiemelten kell kezelni azt a tényt, hogy a fogyasztó nem termékkel találkozik, hanem egy nem kézzel fogható terméket vesz igénybe, ezért a szolgáltatónak meg kell őt nyerni. A fogyasztói élménynek, azaz a fogyasztóban kialakuló érzelmi attitűdnek éppen ezért kiemelkedően nagy szerepe van. Napjainkban, a vállalatok egyre inkább arra törekednek, hogy megfelelő fogyasztói élményt alakítsanak ki. Egy fogyasztói élményt előidéző rendszer kialakítására törekszenek, ezeket a fogyasztói élmény elemeket azonban nem lehet egyszerűen meghatározni. Lehetséges azonban már meglévő marketing stratégiai koncepciók alkalmazása a fogyasztói élmény elemek érzékeltetése érdekében. Ilyen például a marketingmix koncepció és annak elemei. A szolgáltatások 7P-jén keresztül szeretném bemutatni, hogy melyek azok a tényezők, amelyek többlet érzelmet válthatnak ki az ügyfélből a szolgáltatás során. A vecsési Royal Class Gym példája alapján, egy olyan családi vállalkozást igyekszem bemutatni, ahol az alapító tulajdonos édesapa hobbiként indított vállalkozását fia vette át és fejlesztette jelentős mértékben. Dolgozatomban a fiatal tulajdonossal készített mélyinterjú és a már tapasztalatokkal rendelkező vendégek és a potenciálisan megnyerhető ügyfelek kérdőíves megkérdezésével igyekszem összegyűjteni azokat a tapasztalatokat, jó és rossz döntéseket, amelyek a fejlődés lépései voltak. Célom egy olyan összefoglaló készítése, amely mind a tulajdonos, mind a vendégek számára tanulságot adhat az edzőterem működéséről, hátteréről és további fejlődésének lehetőségeiről. A két módszer eredményeként arra a következtetésre jutottam, hogy egy olyan vállalkozás esetében, mint a Royal Class Gym, a marketingmix elemei mentén, érdemes további fejlesztéseket kezdeni a vállalkozás szolgáltatásai iránt érdeklődő fogyasztók számára. A vendégek visszajelzései alapján, a vállalkozás vendégeivel kialakított jó kapcsolata és kedvező megítélése kitűnő alap a szolgáltatástermék további fejlesztéséhez. A kiegészítő szolgáltatásokból érkező profit is növelhető ilyen módon. Természetesen a marketingmix elemek mentén érzékelhető különböző fogyasztói élmény elemek nem ugyan olyan mértékben járulnak hozzá a többlet érzelmek kialakulásához, de a vállalat jellemzőiből adódóan ez nem meglepő. Látható, hogy a fogyasztói élmény kiemelkedően fontos egy személyes kapcsolaton alapuló edzőtermi szolgáltatást nyújtó vállalkozás esetében.