Fogyasztói magatartás és vásárlási döntési folyamatok a személyiségtípusok tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Biró Boglárka Zsófia
További közreműködők: Jancsik András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belföldi utazások
külföldi utazások
pszichológia
személyiségtípus(ok)
utazás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/46180

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg46180
005 20230803164252.0
008 230803suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Biró Boglárka Zsófia 
245 1 0 |a Fogyasztói magatartás és vásárlási döntési folyamatok a személyiségtípusok tükrében  |c Biró Boglárka Zsófia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája a napjaink információs társadalmában tapasztalható fogyasztói magatartás és vásárlási döntéseket befolyásoló tényezők vizsgálata a turizmus iparágban. A témaválasztás azért tekinthető aktuálisnak, mert Magyarországon a turizmus egy húzóágazatnak számít a gazdaság szempontjából, ugyanakkor jelentős veszteségeket szenvedett el a koronavírus válság következtében. Jelenleg a turizmus hazai és globális szinten is a helyreállás folyamatában van, amit a korlátozások enyhülése tesz lehetővé. A világ turizmusa újra kezd beindulni, és mint minden iparágban, itt is jelen van a modernkori technológia és infokommunikáció, ami nélkül ma már elképzelhetetlenek lennének a piaci folyamatok. A turizmusban is jelentős eszköznek számítanak az online és digitális technológiák, mivel ezeken keresztül folytatja a legtöbb cég a marketingtevékenységének jelentős részét. A fogyasztói igényeket és folyamatokat is jelentősen befolyásolja, sőt meghatározza a digitális technológia és az online jelenlét. Ugyanakkor nem minden személyiségtípus fogható meg ugyanolyan eszközökkel és eltérő lehet, hogy melyik vevői szegmens mennyire érzékeny a digitális technológia adta lehetőségekre.Dolgozatomban azt vizsgálom, hogy milyen trendek határozzák meg napjainkban a turizmusmarketinget, milyen fogyasztói magatartásokkal találkozhatunk, mik azok a tényezők, amelyek meghatározzák a vásárlási döntés folyamatát és mindez milyen összefüggésben áll a személyiségtípusokkal. A dolgozatban elméleti és gyakorlati alapon is alaposan körüljárom a témát, illetve bemutatom azokat a mérésieszközöket, amelyekkel a személyiségtípusokkal kapcsolatban meg lehet állapítani, hogy milyen fogyasztói jellemzők társulnak hozzájuk. 
695 |a belföldi utazások 
695 |a külföldi utazások 
695 |a pszichológia 
695 |a személyiségtípus(ok) 
695 |a utazás 
700 1 |a Jancsik András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/46180/1/Szakdolgozat-%20Bir%C3%B3%20Bogl%C3%A1rka-%2020221211.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/46180/2/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20Biro%20Boglarka.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/46180/3/Biro_Boglarka_%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91_Madar%C3%A1sz%20Eszter.pdf  |z Dokumentum-elérés