Hulladék Doktor közúti áruszállítás üzleti terve

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jéki Henrik István
További közreműködők: Gajzágó Dr. Éva Judit
Kulcsszavak:üzleti terv
üzleti terv elemzése
üzleti terv értékelésének szempontjai
üzleti terv készítése
üzleti tervezés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/46190

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg46190
005 20230807092022.0
008 230807suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Jéki Henrik István 
245 1 0 |a Hulladék Doktor közúti áruszállítás üzleti terve  |c Jéki Henrik István  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A vállalkozók és a cégek lényegében rá vannak kényszerítve arra, hogy folyamatosan elemezzék a piacon levő lehetőségeket és veszélyeket annak érdekében, hogy a működésük gördülékenyen mehessen tovább. A szerzett adatok alapján kell hosszú távon tervezniük. Erre azért van szükség, mert gyorsan változik a piac, mivel mindig új belépők jönnek. Ennek köszönhetően a tervezés egyre nehezebbé válik és mindig a „legjobbnak” kell lenni ahhoz, hogy a mi vállalkozásunkat válasszák. A tervezés több fázisban jön létre, melynek az első része egy operatív költségtervezés. Ilyenkor az erőforrások ellenőrzésére fektetnek nagy hangsúlyt. SWOT elemzéssel kezdik általában. Második szakaszban egy meghatározott hosszú távra koncentrál a vállalkozás, itt a hangsúlyt a prognózisokra fektetik. Harmadik szakaszban határozzuk meg a célokat és elemezzük párhuzamosan a környezetünkben a piacot. (kik és hogyan tevékenykednek körzetünkben) Folyamatosan egy jól működő stratégiát kell kidolgozni, hogy a céljainkat meg tudjuk valósítani. Szervezeti terv elkészítése nagy hangsúllyal rendelkezik az üzleti tervezés felépítésében. Ezzel a lépéssel jön létre a vezető és a többi szervezeti szint közötti kapcsolat. Az üzleti tervezés lépései egy stratégia kialakításával kezdődik, amely során megismerjük a vállalkozásunk lehetőségeit és azt, hogy mikre lehetünk képesek. Ki kell tűzni egy célt, de törekedni kell arra, hogy ne szálljunk el a cél kitűzésénél. Célszerű egy olyan célt kitűzni, amely reális és elérhető. A stratégiai terv a környezetünk és a vállalkozásunk belső adottságait vizsgálja. Az üzleti tervezés során elemezni kell a makro környezetet, amely tökéletesen elvégezhető a Porter versenyképességi elemzésével. Ez az elemzés megvizsgálja a versenyképességet befolyásoló tényezőket. Elemezni szükséges a külső környezetet, amely azonos vagy hasonló termékeket és szolgáltatásokat gyárt vagy nyújt. Elemzése során a kinyert adatokat felhasználjuk, hogy megértsük a piacon rejlő lehetőségeket és veszélyeket. Ennek eléréséhez a Porter öttényezős modellt használjuk, melyet korábban részletesen kifejtettem. Alkalmazása azt vizsgálja, hogy mennyire erős a verseny és hogyan lépnek be új belépők a piacra, milyen a kapcsolat a beszállítók és a vevők között, milyen arányban vannak a hasonló termékek és szolgáltatások. Mivel egy terméket vagy szolgáltatást a vásárlók igényeihez kell igazítani, a termék vagy szolgáltatás állapota határozza meg a külső környezet erőegyensúlyát. Továbbá elemezni kell a vállalat belső képességeit is, hogy felmérésre kerüljenek az anyagi és nem anyagi erőforrások is. A rendelkezésre álló adatok alapján lehet kialakítani az erőforrás stratégiát. A belső adatok elemzése alapján megállapíthatjuk, hogy a termelés, a szolgáltatás és az értékesítés eredménye csökken vagy növekszik. Az elemzések során összegyűjtött adatok alapján és a vállalkozás missziójának figyelembevételével alakítható ki az a stratégia, amit, ha alkalmazunk, akkor válik elérhetővé a kitűzött cél. Stratégia kiépítésekor ki kell térni a szervezet felépítésére és arra is, hogy változnak-e a környezeti feltételek, illetve a piaci viszonyok. A stratégia a célunktól függ, hogy mi mit szeretnénk elérni. Ez akár lehet a piacon történő terjeszkedés vagy akár termék és szolgáltatás fejlesztése, de mindig figyelembe kell venni az előttünk álló veszélyeket is 
695 |a üzleti terv 
695 |a üzleti terv elemzése 
695 |a üzleti terv értékelésének szempontjai 
695 |a üzleti terv készítése 
695 |a üzleti tervezés 
700 1 |a Gajzágó Dr. Éva Judit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/46190/1/Projektmunka%20-%20J%C3%A9ki%20Henrik%20Istv%C3%A1n%20-%20Hullad%C3%A9k%20Doktor%20k%C3%B6z%C3%BAti%20%C3%A1rusz%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1s%20%C3%BCzleti%20terve%20-%20CD5DYR.pdf  |z Dokumentum-elérés