A Covid-19 világjárvány hatása Thaiföld belföldi közlekedésének fenntarthatóságára
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | fenntarthatóság koronavírus-járvány (COVID-19) légiközlekedés Thai Airways International Thaiföld vasúti közlekedés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/47089 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg47089 | ||
005 | 20230907142028.0 | ||
008 | 230907suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Gács Péter | |
245 | 1 | 2 | |a A Covid-19 világjárvány hatása Thaiföld belföldi közlekedésének fenntarthatóságára |c Gács Péter |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Thaiföld belföldi, távolságiközlekedésében a repülés kiemelt fontosságú szerepet játszik, a legfontosabb,leginkább frekventált belföldi viszonylatokon több magán és állami társaságverseng egymással, a jegyek olcsók, a járatok A és B pont között időnként 10-15perces sűrűséggel közlekednek. Az ország szárazföldi közlekedésiinfrastruktúrája, aminek használata a környezetet jelentősen kevésbé terheli,nem versenyképes. A thai vasúthálózat erősen korlátozott lefedettségű, apályahálózat teljes hosszában elavult, többnyire egyvágányú, villamosítatlan,nagy sebességgel nem járható. A közúti infrastruktúra kiterjedt és jó minőségű,azonban az ország közúti közlekedése a világ egyik legveszélyesebbjestatisztikailag, évente több tízezren halnak meg az utakon a hiányosszabályozásnak és az erélytelen hatóságoknak köszönhetően.Az ország ugyan szén-dioxid kibocsátásttekintve nincs a világ legrosszabbul teljesítői közt, több EU-s tagállam iselőtte van a sorban, viszont a térség többi, Thaiföldnél rosszabb számokatprodukáló országában az elmúlt évek adatai csökkenő, javuló tendenciátmutatnak, ezzel szemben Thaiföldön a számok évről évre emelkednek. A fejlesztésre, változásra távlati tervekeddig is voltak, jelenleg is vannak, azonban 2020-at megelőzően az országban - aThailand 4.0 értelmében - az ipari fejlődés és gazdasági növekedés mindennélnagyobb prioritást élvezett. Szakdolgozatomban azt a kérdést vizsgálom, hogy a koronavírus-járvány milyen módon tudta átalakítani az ország belföldi, távolsági közlekedését - fenntarthatósági szempontból -, illetve felgyorsítani azokat a törekvéseket, fejlesztéseket, amik környezetbarátabbá tudták tenni azt. Munkám során kitérek az ország belföldi közlekedésében tapasztalható, évtizedek alatt kialakult viszonyokra és problémákra, ezek okaira, a thai nemzeti légifuvarozó, a Thai Airways ebben a kérdésben megkerülhetetlen szerepére - megemlítve a cég működése és az egykori magyar légitársaság, a Malév összeomlásba torkolló viszonyai közötti hasonlóságokat - és a thai kormány ezekkel kapcsolatos felelősségére is. | |
695 | |a fenntarthatóság | ||
695 | |a koronavírus-járvány (COVID-19) | ||
695 | |a légiközlekedés | ||
695 | |a Thai Airways International | ||
695 | |a Thaiföld | ||
695 | |a vasúti közlekedés | ||
700 | 1 | |a Bús Ákos |e ths | |
700 | 1 | |a Tömöry Anna Mária |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47089/1/G%C3%A1cs_P%C3%A9ter_JKGQ44_szd_2023.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47089/2/KU%CC%88LSO%CC%8B%20KONZULENSI%20BI%CC%81RA%CC%81LAT%20GA%CC%81CS%20PE%CC%81TER%20SZAKDOLGOZAT.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47089/3/G%C3%A1cs%20P%C3%A9ter_bels%C5%91%20biralat_NT_BA.pdf |z Dokumentum-elérés |