Vásárlási szokások változása a Covid-19 világjárvány után az X és Z-generáció születettjei vonatkozásában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zsidákovits Fatime
Other Authors: Galambos Judit Zsuzsanna
Totth Dr. Gedeon
Format: Thesis
Kulcsszavak:.NET Framework
e-marketing - elektronikus marketing
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
koronavírus-járvány (COVID-19)
vásárlási szokások
X generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47126
Description
Abstract:„A generációkata közös tapasztalatok, életélmények, végső soron a közös értékek fűzik össze. Agenerációk tagjainak összekapcsolódása ugyan laza szálú, mégis meghatározójellegű.” (Törőcsik-Szűcs-Kehl,2014)Napjainkban atársadalomban egyre többen használják az internetet. Terjedése aze-kereskedelmet fontos üzletággá tette. Az internet széles körű használatamellett a technológiai fejlődés is elősegítette ezt a növekedést.Ki ne szeretné a hétvégi bevásárlásait kényelmesen, otthonról intézni, asorban állás és a bevásárlással járó vesződség nélkül? A kényelmen túl azonline vásárlás, mint tevékenység, fizikailag sokkal kevésbé megterhelő, hiszennem kell alkalmazkodni a boltok nyitvatartásához, a vásárlás akármikorvéghezvihető- akár az éjszaka közepén is elvégezhető - olyan üzleteket isfelkereshetünk, amelyek távol esnek a megszokottól. Ma már Magyarországon isegyre több üzlet érhető el online, sőt van, amelyik kizárólag csak onlineműködik, és vannak olyan üzletek, amelyek mást kínálnak offline, mint online.Dolgozatom célja annak meghatározása, hogy a koronavírus hogyanbefolyásolta, illetve változtatta meg különböző generációban született és etársadalmi értékek mentén nevelkedett emberek vásárlási szokásait az onlinetérben, és ez a változás hogyan hatott a kereskedelemre.