Measuring revealed comparative advantage based on conventional and non-conventional (TiVA) databases with special emphasis on Hungary
Elmentve itt :
Szerző: | Kulcsár Hédi |
---|---|
További közreműködők: |
Gáspár Dr. Tamás
Tölgyessy Dr. Péterné Sass Magdolna Ildikó |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | Balassa index competitiveness (economics) Global Value Chains Hungary RCA |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/47135 |
Hasonló tételek
Conventional business valuation and a non-conventional example Tesla
: Pásztor Viktória Eszter
: Pásztor Viktória Eszter
NON CONVENTIONAL BANKING BONDS (ISLAMIC SUKUK) ARE THEY INTEREST BEARING.
: GATTOUFI MISS AMIRA SALSABIL
: GATTOUFI MISS AMIRA SALSABIL
The results of the European Convention A critical approach
: Félegyházi Csaba
: Félegyházi Csaba
Islamic vs Conventional Banking in Pakistan
: Jawaid Kainat
: Jawaid Kainat
The contribution of the convention venues of Budapest to the conference tourism
: Erdős Kitti
: Erdős Kitti
Magyarországi konferenciaturizmus a Hungarian Convention Bureau tevékenységének tükrében
: Vajkai Babett Vanda
: Vajkai Babett Vanda
Austerity and non-austerity measures in Caucasus and Central Asian oil exporter countries
: Gansukh Namuunaa
: Gansukh Namuunaa
Measurement of logistics processes for potential optimization purposes at enterprises based in a Hungarian county
: Szabó Károly, et al.
Megjelent: (2023)
: Szabó Károly, et al.
Megjelent: (2023)
Measuring development A comparison of the Visegrad countries based on their development indicators
: Al-Saadi Ali
: Al-Saadi Ali
Eye tracking vs Survey in Measuring Attention Towards Nature-Based Contents Instagram Marketing of Rural Destinations
: Bal Damla
: Bal Damla
Comparative Advantage and Policy Analysis of Pakistan’s Rice (Paddy) Sector
: Zia Reema
Megjelent: (2023)
: Zia Reema
Megjelent: (2023)
The concept of Corporate Social Responsibility at Nestlé with special emphasis on food packaging
: Göntér Ágnes
: Göntér Ágnes
La convention régionale sur les règles d’origine préférentielles paneuro-méditerranéennes et les effets de son amendement de 2019 sur les flux commerciaux internationaux et les entreprises
: K.Nagy Tamás
: K.Nagy Tamás
Development of the Digital Workplace in Japan, with Special Emphasis on the Effect of COVID-19 Pandemic
: Vasas Adrienn
: Vasas Adrienn
Measuring democracy - Taiwan
: Dinyák Adrienn
: Dinyák Adrienn
Environmental Protection and Competitive Advantages
: Széles Tamás Gábor
: Széles Tamás Gábor
Advantages and Disadvantages of Nearshoring in Mexico
: Wolffer Ortega Pamela Steffany
: Wolffer Ortega Pamela Steffany
Analysis of the MENA region countries and their approach to alternatives to non-renewable energy sources based on the different economic and social backgrounds
: Blagojevic Tijana
: Blagojevic Tijana
Az "In-memory" adatbázis technológia bemutatása az SAP HANA és az Oracle Database 12c alapján
: Petővári Balázs
: Petővári Balázs
Sustainable competitive advantage of German automobiles
: Ajaegbu Ikenna
Megjelent: (2018)
: Ajaegbu Ikenna
Megjelent: (2018)
A BO-TI Zrt. szolgáltatásaival kapcsolatos ügyfél-elégedettség mérés és az eredményekre alapozott szolgálgatásminőség javító javaslatok kidolgozása
: Hajdu Timea
: Hajdu Timea
Study on Comparing Published and Non-Published Loyalty Programs of Five Stars’ Luxury Hotels
: Málinger Daniella
: Málinger Daniella
Comparative Analysis of the Hungarian and Spanish Gastronomy based on eating facilities in Budapest
: Schneider Tamás
: Schneider Tamás
Business development theory, measures and practice
: Sehter Norman
: Sehter Norman
Growing Economy of Cruelty-Free Cosmetics, with an emphasis on Central/Eastern and Western European National Cosmetics Industry Comparison
: Papp Boglárka Edit
: Papp Boglárka Edit
A Comparative Analysis of Western Democracies and Eastern Autocracies of COVID-19 Pandemic and Counter-Epidemic Measures A Case of Vietnam and Hungary
: Vo Thi Thuy
: Vo Thi Thuy
Innovation as competitive advantage on the field of electric mobility
: Dudás Gergely
: Dudás Gergely
Green Hotels – business potential and market advantage
: Sikó Botond, et al.
Megjelent: (2022)
: Sikó Botond, et al.
Megjelent: (2022)
Measuring customer satisfaction os Adversum Ltd.
: Karmazin Regina
: Karmazin Regina
Measuring slowbalisation through the analysis of the Hungarian economy
: Molnár Éva
: Molnár Éva
Augmented Reality in Order-picking processes – Advantages and Disadvantages
: Ilanković Nikola, et al.
Megjelent: (2020)
: Ilanković Nikola, et al.
Megjelent: (2020)
Incoterms 2010; which is the most advantageous for the Hungarian importer
: Fodor Zsófia
Megjelent: (2013)
: Fodor Zsófia
Megjelent: (2013)
The use of CRM strategies and its performance measurement systems
: Csipő Koppány
: Csipő Koppány
Measures of e-ad effectiveness in the Hungarian business environment
: Kutor Anna J.
: Kutor Anna J.
Research on Smart Tourism Construction Measures in Sanya City
: Meng Ziwei
: Meng Ziwei
Non-aligned movement Past, present and future with reforms and debates
: Raza Shamsh
: Raza Shamsh
Sustainability as a Competitive Advantage Key Entrepreneurial leadership competencies for a successful and sustainable marketing strategy for small green businesses
: Ezzallat, Achraf
: Ezzallat, Achraf
Non-profit vállalkozásfejlesztés. A non-profit vállalkozásfejlesztés lehetőségei a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében
: Renkó Edina
: Renkó Edina
Non-profit szervezetek adózási specialitásai
: Glück Cintia
: Glück Cintia
Non-profit szervezetek adózási specialitásai
: Kiss Richárd János
: Kiss Richárd János
Hasonló tételek
-
Conventional business valuation and a non-conventional example Tesla
: Pásztor Viktória Eszter -
NON CONVENTIONAL BANKING BONDS (ISLAMIC SUKUK) ARE THEY INTEREST BEARING.
: GATTOUFI MISS AMIRA SALSABIL -
The results of the European Convention A critical approach
: Félegyházi Csaba -
Islamic vs Conventional Banking in Pakistan
: Jawaid Kainat -
The contribution of the convention venues of Budapest to the conference tourism
: Erdős Kitti