Belső kommunikáció szerepe a távmunkában dolgozó pályakezdők beilleszkedésében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Beregszászi Viktória Anna
Other Authors: Furcsa Dr. Laura
Molnár Szilvia
Format: Thesis
Kulcsszavak:belső kommunikáció fejlesztése
belső PR
humán erőforrás
pályakezdők
szervezeti kultúra
szervezeti szociológia
távmunka
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47161
Description
Abstract:BEREGSZÁSZI VIKTÓRIA ANNA6. aktív félévKonzulens:Dr. Furcsa LauraadjunktusKommunikáció és MédiatudományBGE KKKA BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ SZEREPE A TÁVMUNKÁBAN DOLGOZÓ PÁLYAKEZDŐK BEILLESZKEDÉSÉBENKutatásom során a távmunkában, „home office” formában dolgozó pályakezdők beilleszkedésével foglalkozom a belső szervezeti kommunikáció szerepét hangsúlyozva. Releváns az életemben ez a munkavégzési forma, mivel egy ideje az egyetem mellett én is így dolgozom.Az elméleti háttérben bemutatom a távmunka főbb jellemzőit, elsősorban a szervezeti belső kommunikációs különbségekre koncentrálva. Dolgozatomban azzal foglalkozom, hogy a szervezet intern kommunikációjába milyen mértékig tudnak bekapcsolódni, formális és informális módon egyaránt azok a munkavállalók, akik a távmunka mellett döntenek. Kutatási kérdéseket fogalmaztam meg. Elsődlegesen a személyközi kommunikációra vonatkozóan. Szeretnék utánajárni, hogy a személyközi kommunikáció hogyan segíti az integrálódást a vállalati életbe, illetve erősíti a munkahelyi kapcsolatok kiépítését.A kutatás célja rávilágítani arra, hogy a belső kommunikációt hogyan befolyásolja a munkavállalók fizikai távolléte. Továbbá azt is kutatom, hogy az asszertív kommunikáció nehezen valósul-e meg az online térben. Nőhet a munkahelyi konfliktusok száma, az adó és vevő közötti kapcsolat más formában jön létre, mint ahogy személyesen történne, így az üzenet nem ér célba vagy nem megfelelően értelmezik. A kommunikációs készség nélkülözhetetlen manapság egy munkahelyen, és fontos ennek a képességnek a fejlesztése, főként a digitális munkaformában dolgozók esetében. Otthonról dolgozó munkavállalók esetében a meetingek is online formában zajlanak, tehát sok esetben eltűnhetnek metakommunikatív jelek, mint például: a testbeszéd, mimika. A kamerahasználat gyakoriságát a szervezetek döntik el. Kutatási kérdésként az online meetingek vizsgálata is megfogalmazódott bennem. Vizsgálom, hogy mennyire gyakori a kamerahasználat, és hogyan élik meg ennek a hiányát az interjúalanyok. Dolgozatomban kulcsfontosságú szerepet kapnak az alábbi fogalmak: digitális kommunikáció, és a szervezet intern, belső kommunikációja.Kutatási kérdéseim a munkavállalók tapasztalataira, véleményeire és meglátásaira irányulnak, a kutatást kvalitatív eszköz használatával végzem el. Hét félig strukturált egyéni interjút készítek, olyan pályakezdő munkavállalóval, akik home officeban végzik munkájukat, különböző cégeknél. Részletesen vizsgálom a főbb kommunikációs csatornákat, mivel avállalati kultúra esetenként más és más, azaz változó platformokon zajlik a kapcsolatfelvétel a távmunkában dolgozókkal. Az interperszonális kommunikáció jelentőségére fényt derítek, illetve a nonverbális jelek szerepére és a beilleszkedésről szeretnék átfogó képet kapni.