Többszintű KPI struktúra az autóipari környezetben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Papp Tímea
További közreműködők: Pudleiner Rezső
Szőke Dr. Brigitta
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:autóipar
controlling - kontrolling
kiegyensúlyozott stratégiai mutatószámrendszer
kontrollingrendszer
KPI
mutatószámok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47170

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg47170
005 20230907142255.0
008 230907suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Papp Tímea 
245 1 0 |a Többszintű KPI struktúra az autóipari környezetben  |c Papp Tímea  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatomban az autóiparban ishasználatos többszintű, hierarchikus rendszerű, KPI-struktúra bemutatására,összefoglalására tettem kísérletet egy olyan vállalat példáján keresztül, amelyegy amerikai tulajdonú, Esztergomban elhelyezkedő, régóta a versenyszférábantevékenykedő multinacionális nagyvállalat. Kíváncsi voltam többek között arra, hogymilyen KPI-rendszer mellett végezzük napi szintű tevékenységünket, ezek milyenkapcsolatban állnak a vállalati stratégiával és hogy vajon a felső vezetésáltal definiált mutatók, hogyan jelennek meg a dolgozók életében,befolyásolják-e őket. Feltételeztem, hogy vállalatunk amerikai autóiparivállalat révén a BSC eszközrendszerét használja a mutatószámok kapcsán, dekíváncsi voltam arra is, hogy teljes körűen kihasználja-e azt, vagy hogyszükséges-e esetleg fejlődnie ezen a téren.A bevezetésben meghatározott kérdések utánaz elméleti részben kísérletet tettem a kontrolling legfontosabb elemeinekelméleti bemutatására. Próbáltam az összes lehetséges nézőpontot bemutatni, avéleményeket ütköztetni, valamit saját gyakorlati tapasztalatomat ismegfogalmazni a témát illetően. Ezt követően szót ejtettem filozófiájáról,funkcióiról, eszközrendszeréről, valamint időbeli dimenzióiról is. Az általános kontrolling összefoglalásaután az elméleti rész második szakaszában már áttértem a kontrolling egyspecifikusabb területére, a mutatószámokra. A BSC kapcsán próbáltamösszefoglalni, hogy ez a módszer mitől is tekinthető egy stratégiai menedzsmentkeretrendszernek és mitől nem pusztán egy új teljesítménymérési eszköz.Nézőpontjaink meghatározása után felmerült bennem a kérdés, hogy vállalatunkvajon mind a négy alapelvet figyelembe veszi-e, tevékenysége során keresi-e aválaszt a négy kérdéscsoportra, vagy sem. Dolgozatom második részét a vállalatbemutatásával kezdtem. Összefoglaltam tevékenységi köreit, árbevételének ésmunkavállalói létszámának nagyságát. Kitértem arra, hogy az esztergomi gyár azelmúlt évek és a jelenleg is folyó beruházások által egy igazán meghatározógyáregységgé, kompetencia központtá nőtte ki magát EMEA-n belül. Felvázoltam, hogy gyárunk működéséhezelengedhetetlen a jól működő, kiforrott KPI-struktúra. Nélküle a jövő nembiztosítható. A KPI-ok hierarchiája, felépítése kapcsánbemutattam, hogy első körben regionális szinten kerülnek meghatározásra astratégiai kulcs teljesítmény mutatóknak felfogható WIG-ek, majd ezeken belülelőszőr a Lag, majd a Lead mutatószámokat azonosítjuk. Kutatásom során kiderült, hogy a Lagmutatókat könnyű mérni, nehéz őket befolyásolni, a dolgozók életére kevéshatással vannak. Ezzel szemben a Lead mérőszámokat nagyon nehéz mérni, deeredményét a munkavállalók képesek befolyásolni. A Lag mérőszámok Lead-ekkévaló lebontása komplex és hosszú feladat. Megalkotására egy munkacsoportegyüttes erővel képes. Dolgozatom második szekciójának utolsórészében a vállalatunk által alkalmazott LMCC-rendszer bemutatására ésjellemzésére tettem kísérletet. Kitértem arra is, hogy a gyökérok elemzésremilyen elveket, módszereket hívunk segítségül. Kutatásom során számos következtetés,vélemény merült fel bennem, melynek kifejtésére dolgozatom legutolsó –konklúzió – részében került sor. Itt összességében hét problémát sikerültmegfogalmaznom a Tyco Electronics Hungary Kft. KPI-struktúrája kapcsán. Ezekközött vannak olyanok, amelyek megoldása már folyamatban van, de akad közteolyan is, melyre jelenleg még nem fordítunk időt, pedig feloldásukra a jövősikereinek biztosításához szükség lenne. 
695 |a autóipar 
695 |a controlling - kontrolling 
695 |a kiegyensúlyozott stratégiai mutatószámrendszer 
695 |a kontrollingrendszer 
695 |a KPI 
695 |a mutatószámok 
700 1 |a Pudleiner Rezső  |e ths 
700 1 |a Szőke Dr. Brigitta  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47170/1/Szakdolgozat_Papp%20T%C3%ADmea_DDJTBN.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47170/2/Dokumentum-2023-04-26-212139.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47170/3/Papp_T%C3%ADmea_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47170/4/Papp%20T%C3%ADmea.PDF  |z Dokumentum-elérés