A világjárvány hatása a légi import szállítmányozásra a Kühne + Nagel példáján keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csupor Brigitta
További közreműködők: Antalóczy Dr. Katalin Júlia
Seres Gábor Attila
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:export-import
koronavírus-járvány (COVID-19)
légiközlekedés
logisztika
szállítmányozás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47246
Leíró adatok
Kivonat:Az elmúlt években számos kihívás értea légi áruszállítmányozást. Nagyon komoly problémákat okozott a koronavírusvilágjárvány az iparág résztvevői számára, és épphogy sikerült a világjárványhatásaiból kilábalni, Oroszország megtámadta Ukrajnát. A háborúnak szinténkülönböző hatásai vannak a légiáruszállítmányozásra, itt megemlítjük azüzemanyagárak emelkedését, és ennek következtében az inflációt. Ezenproblémákra reagálva a szállítmányozó cégek egyesülés-felvásárlással (Mergersand Aquisitions, M&A) igyekeztek kezelni ezt az új helyzetet. Dolgozatombanáttekintést nyújtok, hogyan reagál a légiáru-szállítmányozási ágazat és ezenbelül konkrétan a Kühne Nagel svájci multinacionális vállalat a közelmúltkihívásaira.A kutatásom vizsgálatának eredményéből azt akövetkeztetést vonhatjuk le, hogy a Kühne Nagel rugalmas, jól reagál aválsághelyzetekre, emellett nyitott az új kihívások felé. Ügyfél elégedettségivizsgálat során azt a következtetést vonhatjuk le, hogy ügyfelei elégedettek,azonosulnak a vállalati válságkezelő stratégiákkal. A kutatásaim során a KühneNagel ügyfélelégedettségének mérésére kifejlesztettem egy új kérdőívet,amelynek segítségével a vállalat le tudja mérni ügyfeleinek elégedettségét és afejlesztésre szoruló területeken meg tudja tenni a szükséges lépéseket. A KühneNagel csoport sikerei mögött jól bevált üzleti döntései, összeolvadási ésfelvásárlási stratégiái állnak. Ennek következtében kerülhetett avállalatcsoport a 2022. évben globális vezetői pozícióba.