A közösségi média szerepe a sportolók személyes márkaépítésében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kornóczi Natália
További közreműködők: Katusné Dávid Edit
Zelena Dr. András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:csoportkommunikáció
hivatásos sportolók
közösségi média
márkaépítés
sport
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47259
Leíró adatok
Kivonat:Az internet, a közösségi média, illetve a streamingszolgáltatók adtalehetőségek egyre nagyobb szerepet játszanak a sportolók személyes márkájánakfelépítésében.A személy, dolgozatom esetében a sportoló által gyakorolt hatása, hogymit éreznek iránta, illetve, mit gondolnak róla, maga a személyes márka vagyénmárka. A sportolók által kialakított imázs több tényezőből tevődik össze. Azimázst befolyásolja a sportteljesítmény mellett a sportoló személyisége, aviselkedése, illetve a kisugárzása, nyilatkozatai. Ezért fontos, hogy egysportoló, aki személyes márkát szeretne felépíteni, olyan személyes márkakénttekintsen magára, amely formázható, alakítható és pozícionálható a különbözőpiacokra. Ennek elérésben elengedhetetlen, hogy a sportoló, azaz a kommunikálófél megismerje a fogyasztók, azaz a sportoló közösségi média oldalait követők,nézők és szurkolók fogyasztási motivációját. A sportoló egyszerre lehet részeegy nagyobb terméknek, de önálló termékként is megjelenhet a sportpiackülönböző területein.A marketing és kommunikáció szaktudományának aktuáliskérdése a sportoló életében a közösségi média által betöltött szerepfontosságát és hogy ez milyen hatással van a személyes márka kialakításában.Emellett dolgozatomban vizsgálom a csapatsportok, csapatsportolók és azolimpiai sportolók kommunikációjának jelentőségét, illetve megjelenésüket amédia különböző területein. Kutatási kérdéseim közé tartozik, a példaképfunkciójának kérdése, illetve kitérek a sportoló és az edző közöttikommunikációnak a jelentőségére is. Dolgozatomban kifejtésre kerül annak akérdése, hogy a média hogyan formálja a sportolóról alkotott képet. A marketingés kommunikáció szaktudományának aktuális kérdése, hogy hogyan lehet hatékonyanépíteni és fenntartani egy közösséget, és hogyan lehet az üzleti célokrafókuszálni a közösségépítés során, hiszen a közösségépítés az egyik alapja aszemélyes márkaépítésnek. A sportoló márkaépítésének a lényege, hogy a sportolóegyedi és megkülönböztethető márkaasszociációkat alakítson ki és ezekkel akövetők és a szurkolók azonosulni tudjanak és hitelesnek tartsák azt, amit asportoló képvisel. A sport üzletiesedésének hála, sok sportolóból lesztelevíziós sztár, mely lehetőséget nyújt újabb szponzor és reklámmegkereséseknek, így válhatnak személyes márkává. Emellett dolgozatombanérintem a közösségi média szereplőire gyakorolt negatív hatásokat, ilyenpéldául a cancel culture vagy a COVID-járvány helyzet, amelyek nagy hatássalvoltak a közösségi média alakulására.