A közösségi média szerepe a sportolók személyes márkaépítésében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kornóczi Natália
További közreműködők: Katusné Dávid Edit
Zelena Dr. András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:csoportkommunikáció
hivatásos sportolók
közösségi média
márkaépítés
sport
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47259

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg47259
005 20230907142542.0
008 230907suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kornóczi Natália 
245 1 2 |a A közösségi média szerepe a sportolók személyes márkaépítésében  |c Kornóczi Natália  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az internet, a közösségi média, illetve a streamingszolgáltatók adtalehetőségek egyre nagyobb szerepet játszanak a sportolók személyes márkájánakfelépítésében.A személy, dolgozatom esetében a sportoló által gyakorolt hatása, hogymit éreznek iránta, illetve, mit gondolnak róla, maga a személyes márka vagyénmárka. A sportolók által kialakított imázs több tényezőből tevődik össze. Azimázst befolyásolja a sportteljesítmény mellett a sportoló személyisége, aviselkedése, illetve a kisugárzása, nyilatkozatai. Ezért fontos, hogy egysportoló, aki személyes márkát szeretne felépíteni, olyan személyes márkakénttekintsen magára, amely formázható, alakítható és pozícionálható a különbözőpiacokra. Ennek elérésben elengedhetetlen, hogy a sportoló, azaz a kommunikálófél megismerje a fogyasztók, azaz a sportoló közösségi média oldalait követők,nézők és szurkolók fogyasztási motivációját. A sportoló egyszerre lehet részeegy nagyobb terméknek, de önálló termékként is megjelenhet a sportpiackülönböző területein.A marketing és kommunikáció szaktudományának aktuáliskérdése a sportoló életében a közösségi média által betöltött szerepfontosságát és hogy ez milyen hatással van a személyes márka kialakításában.Emellett dolgozatomban vizsgálom a csapatsportok, csapatsportolók és azolimpiai sportolók kommunikációjának jelentőségét, illetve megjelenésüket amédia különböző területein. Kutatási kérdéseim közé tartozik, a példaképfunkciójának kérdése, illetve kitérek a sportoló és az edző közöttikommunikációnak a jelentőségére is. Dolgozatomban kifejtésre kerül annak akérdése, hogy a média hogyan formálja a sportolóról alkotott képet. A marketingés kommunikáció szaktudományának aktuális kérdése, hogy hogyan lehet hatékonyanépíteni és fenntartani egy közösséget, és hogyan lehet az üzleti célokrafókuszálni a közösségépítés során, hiszen a közösségépítés az egyik alapja aszemélyes márkaépítésnek. A sportoló márkaépítésének a lényege, hogy a sportolóegyedi és megkülönböztethető márkaasszociációkat alakítson ki és ezekkel akövetők és a szurkolók azonosulni tudjanak és hitelesnek tartsák azt, amit asportoló képvisel. A sport üzletiesedésének hála, sok sportolóból lesztelevíziós sztár, mely lehetőséget nyújt újabb szponzor és reklámmegkereséseknek, így válhatnak személyes márkává. Emellett dolgozatombanérintem a közösségi média szereplőire gyakorolt negatív hatásokat, ilyenpéldául a cancel culture vagy a COVID-járvány helyzet, amelyek nagy hatássalvoltak a közösségi média alakulására. 
695 |a csoportkommunikáció 
695 |a hivatásos sportolók 
695 |a közösségi média 
695 |a márkaépítés 
695 |a sport 
700 1 |a Katusné Dávid Edit  |e ths 
700 1 |a Zelena Dr. András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47259/1/Korn%C3%B3czi_Nat%C3%A1lia_AD3GU9_szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47259/2/k%C3%BCls%C5%91%20konzulens_Korn%C3%B3czi_Nat%C3%A1lia_Katusn%C3%A9%20D%C3%A1vid%20Edit_k%C3%BCls%C5%91%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47259/3/opp_influ_Nat%C3%A1lia.pdf  |z Dokumentum-elérés