Az influencer marketing hatásai a Z generáció fogyasztói szokásaira

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Turcsák-Nagy Kitti Katalin
További közreműködők: Szabó Edit
Kulcsszavak:befolyásolás
fogyasztó(k)
fogyasztói szokások
hatásvizsgálat
influencer marketing
marketing
online marketing
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47276

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg47276
005 20230907142606.0
008 230907suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Turcsák-Nagy Kitti Katalin 
245 1 3 |a Az influencer marketing hatásai a Z generáció fogyasztói szokásaira  |c Turcsák-Nagy Kitti Katalin  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Készítette: Turcsák-Nagy Kitti KatalinNeptun kód: S6J74SBelső konzulens: Szabó EditABSZTRAKTAZINFLUENCER MARKETING HATÁSAI A Z GENERÁCIÓ FOGYASZTÓI SZOKÁSAIRAZáródolgozatom céljaDolgozatom fő célja, hogyismertessem a fogyasztók döntéshozatalában közrejátszó tényezőket, emellett az,hogy részletesen bemutassam az influencer marketinget, mint újdonsült szakmát,majd hatásait a Z generáció fogyasztói szegmensének döntéseire.HipotéziseimKérdőívemben a következőhipotézisekre kerestem a választ:H1: A Z generáció tagjainakvásárlási szokásait befolyásolják az influencerek.H2: A pszichológiai tényezők isszerepet játszanak abban, hogy a Z generáció tagjai vonzódnak a véleményvezérekáltal „jónak” titulált termékekhez.H3: A Z generáció tagjai asajátjukhoz hasonló értékrendű véleményvezéreket követik.H4: A Z generáció tagjait nagyobb mértékben befolyásolják azinfluencerek mint az idősebb korosztályokat.Kutatás célja, módszertanaAhhoz, hogy fel tudjamtérképezni az influencer marketing hatását a Z generáció fogyasztói szegmensérenézve, egy kvantitatív primer kutatást végeztem, online kérdőíves formában.Kérdőívemet a Google Forms onlinekérdőív készítő programjával állítottam össze. Mivel a célközönségemet azonline térben tudtam a leghatékonyabban elérni, ezért hólabda mintavételtalkalmaztam, így a közösségi médiában, azon belül is a Facebook platformjántettem közzé kutatási kérdőívemet. A kutatásban 103 személy vett részt.Összegzés, konklúzióA kutatásom azt bizonyította, hogy aZ generáció körében rendkívül elterjedt és már-már megszokott jelenséggé váltaz influencer marketing, emellett az is, hogy az nagyobb hatással van avizsgált generációra, mint az idősebb korosztályokra, emellett pedig az, hogy akitöltők sok influencert követnek, ám mégsem minden esetben befolyásolják avásárlási szokásaikat.Primer kutatásomból azt találtamtovábbá, hogy az influencerek a kitöltők véleménye szerint befolyásolják azén-képet, és a társadalomról alkotott képet.JavaslattételA kutatás eredményeit látvafontosnak tartom, hogy a cégek megválogassák a hiteles, egészséges önképpelrendelkező véleményvezéreket az együttműködésük során. 
695 |a befolyásolás 
695 |a fogyasztó(k) 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a hatásvizsgálat 
695 |a influencer marketing 
695 |a marketing 
695 |a online marketing 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Szabó Edit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47276/1/z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%20Turcsak-Nagy%20Kitti%20vegleges.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47276/2/IMG_20230430_0004_NEW.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47276/3/B%C3%ADr%C3%A1lat%20Turcs%C3%A1k-Nagy%20Kitti%20Katalin.pdf  |z Dokumentum-elérés