Magnézium, avagy az oly fontos ásványi anyag

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kovács Stella Andrea
Other Authors: Dr. Gáspár Melinda
Oravecz Titanilla Éva
Format: Thesis
Kulcsszavak:ásványi anyag
értékesítési csatorna
gyógyszermarketing
magnézium
reklám
televízió
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47312

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg47312
005 20230907142717.0
008 230907suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kovács Stella Andrea 
245 1 0 |a Magnézium, avagy az oly fontos ásványi anyag  |c Kovács Stella Andrea  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomat gyógyszermarketing területen szerettem volna elkészíteni, végül az OTC magnézium készítményekre esett a választásom. A választás eredete nem más volt, mint hogy a magnézium egy rendkívül hasznos ásványi anyag a szervezet számára. Ebből adódóan, számos tünetet képes generálni, ha hiány lép fel belőle a szervezetben.Bemutattam, hogy mit jelent az OTC gyógyszer, valamint, hogy milyen termékek tartoznak ebbe a kategóriába.A dolgozat elkészítéséhez négy magnézium készítményt választottam ki, Magne B6, Magnosolv, Magnerot, Béres Magnézium 250mg + B6 vitamin. Ennek a négy terméknek szemügyre vettem a honlapját vagy esetlegesen termék adatlapját, megvizsgáltam csomagolásukat, valamint, hogy internetes felületen hogyan kommunikálnak a készítményekről, kiknek ajánlják, hány mg hatóanyagot tartalmaz egy darab készítmény. A négy készítmény mindegyike rendelkezik reklámmal, ebből kifolyólag megvizsgáltam őket, hogy megfelelnek-e a Gyógyszer- Kommunikáció Etikai Kódex pontjainak, valamint Simon Judit Marketing az egészségügyben című könyvében feltüntetett követelményeknek. Miután mind a négy reklámot részletesem megvizsgáltam, készítettem egy összegző táblázatot, hogy melyik reklám melyik pontnak felelt meg, vagy melyik pontnak nem felelt meg. Ezt követően megállapítottam, hogy a magnéziumok esetében többcsatornás- hibrid termelői értékesítést alkalmaznak, ezt megindokoltam, miért is a legmegfelelőbb típus.Dolgozatom elkészüléséhez elengedhetetlennek tartottam egy primer kutatást is, melyhez a kvantitatív, online adatfelvételre esett a választásom. Továbbá fontosnak tartottam, hogy feltérképezzem, a kitöltő személyek milyen szinten informáltak a magnéziumhiánnyal kapcsolatban, szednek-e magnéziumot, mi a fő szempont magnézium vásárláskor.Az adatfelvétel legfontosabb oka az volt, hogy a három hipotézisemet mind a kitöltők válaszai alapján tudtam elfogadni vagy megcáfolni.A kérdőívem 22 darab kérdésből állt, melyet elemzéskor 3 szakaszra bontottam. Az első a demográfiai kérdéseket, a második a magnéziumra vonatkozó kérdéseket, a harmadik a hirdetéssel kapcsolatos kérdéseket foglalta magába.A kérdőív elemzését követően, fontosnak tartottam jobban szemügyre venni, hogy a szóban forgó 4 készítmény gyártói hogyan és milyen rendszerességgel kommunikálnak a fogyasztók felé az online platformokon, mekkora követőbázissal rendelkeznek, valamint magyar vagy globális a felület. Ehhez a Facebook, az Instagram, a Twitter, a Linkedin, valamint a YouTube-csatornákat vizsgáltam.Ezután készítettem egy 4P elemzést a Magne B6 esetében. A választás oka az volt, hogy a kérdőívre kapott eredmények alapján ez a márka volt a legismertebb, valamint ezt a márkát írta a legtöbb személy, hogy szedi.Ezt követően javaslatokat fogalmaztam meg a reklámozásokra vonatkozóan, illetve az online felületeken történő kommunikációra.Végezetül megvizsgáltam hipotéziseimet. 
695 |a ásványi anyag 
695 |a értékesítési csatorna 
695 |a gyógyszermarketing 
695 |a magnézium 
695 |a reklám 
695 |a televízió 
700 1 |a Dr. Gáspár Melinda  |e ths 
700 1 |a Oravecz Titanilla Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47312/1/MAGNEZIUM%2CAVAGY_AZ_OLY_FONTOS_ASVANYI_ANYAG-Kovacs_Stella_Andrea_.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47312/2/K%C3%BCls%C5%91%20konzulensi%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47312/3/Kov%C3%A1cs%20Stella%20Andrea.pdf  |z Dokumentum-elérés