Vásárlás reklám nélkül, avagy mi a ZARA üzleti sikerének titka?

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Berta Sára Boglárka
Other Authors: Harsányi Dávid
Kulcsszavak:7P modell
eladás - értékesítés
pozícionálás
ügyfélkapcsolati menedzsment
ügyfélorientált szolgáltatás(ok)
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47316
Description
Abstract:Dolgozatomközpontjában a ZARA áll. Szakmai gyakorlatom során, illetve vásárlásaim sorántöbbször is rácsodálkoztam, hogy ennek a franchisnak nincs klasszikusértelemben vett reklámja. AZARA cég termékkínálatának jelentős része illeszkedik az érdeklődési körömbe,nem meglepő módon főként azok a termékek, melyeket hazai és külföldiinfluenszerek a közösségi médiában való megjelenéseikkel bujtatott módon, demégiscsak reklámoznak. A ZARA ezt a trendet is meglovagolva alakítjakínálatának jelentős részét. Sok hazai fiatal követi ezt a trendet, így, mivel ezaz én ízlésvilágomtól sem esik távol, rendszeres vásárlója lettem a ZARA-nak. Záródolgozatomtémaválasztásánál ezen előzmények után szinte kötelező erővel fogalmazódott megbennem, hogy a ZARA sikerének e dolgozat keretein belül utánajárjak.S, hogy mitől ilyensikeres és népszerű a ZARA? Erre a kérdésre adok választ a következő oldalakon,melyben a kutatáson felül magam szerkesztette kérdőív segítségével a vásárlókatkérdeztem meg. Ezen felül több munkatársam is segített abban, hogy azeladáshelyen milyen eszközökkel is dolgozik a ZARA.