A próbavásárlás értékesítésre gyakorolt hatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dávid Anett Dominika
További közreműködők: Bajomi-Lázár Dr. Péter
Mészáros György
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:értékesítés
kérdőíves felmérés
mystery shopping
piackutatás
próbavásárlás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47373
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatomban választ keresek arra, milyen piackutatási eszközzel lehet vizsgálni az egyes vállalkozások értékesítési hatékonyságát a piacon. Abban az esetben, ha egy cég számára a kiemelkedő ügyfélélmény, valamint magasabb profit elérése a cél, az milyen szolgáltatás igénybevételével lehetséges. Ha megvan ez az eszköz, akkor az adott cég miként tudja az értékesítését növelni, hatékonyabbá tenni. Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre választ találjak, megvizsgáltam honnan indult a piackutatás, mik az alapjai, milyen formái ismertek. Ezt követően megbizonyosodtam arról, hogy a próbavásárlás a piackutatás egyik eszköze,ami a primerpiackutatáson belül a kvantitatív kutatásban helyezkedik el, azon belül pedig amegfigyelési folyamat részeként ismert és segítségével reprezentatív eredményekmutathatóak fel azon vállalatok számára, akik igénybe kívánják venni ezt aszolgáltatást. Majd a diplomamunkám gyakorlati részében két iparág példáján keresztül vizsgáltam meg a felvetésemet, miszerint a Total Sales Effort - ami az értékesítési erőbedobást méri - valóban mérhető-e és segítségével kapunk-e választ arra,mik azok a területek egy cégéletében, amelyek az elvárt teljesítményhez képest eltérőek.