Kulturális gettóba zárva a kortárs roma művészet kommunikációja

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szászvárosi Virág
További közreműködők: Czeglédi Alexandra
Krasztev Dr. Péter Lajos
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:cigányság
emberi kommunikáció
kisebbség
Magyarország
művészetek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47398

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg47398
005 20230907142933.0
008 230907suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szászvárosi Virág 
245 1 0 |a Kulturális gettóba zárva  |b a kortárs roma művészet kommunikációja  |c Szászvárosi Virág  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Ha tudjuk önzetlenül szeretni vagy akár szolidárisan megítélni a cigányok által festett képeket anélkül, hogy a művész társadalmi, illetve szociális helyzetét előtérbe helyezzük, úgy felismerünk-e a képekben olyan motívum rendszereket vagy témákat, amelyek romává teszik azokat? Tanulmányomban azt vizsgálom, hogy a kortárs roma művészetnek van-e egyáltalán olyan kommunikációs tartalma, amely alapján külön etnikai alapon meghatározott kánonba szükséges sorolnunk a cigány alkotásokat.A művészek alkotásait tartalom és formai keretek alapján elemzem, szembe állítom az autodidakta és a festészetet tanult alkotók képeit és megpróbálom előbbiek alapján feltárni, hogy milyen azonosságot találhatunk például Omara és Szentandrássy István alkotásai között, lehet-e etnikai vagy csoportidentitást felfedezni.Előbbieken túlmenően interjúban vizsgálom még azt, hogy a fiatalabb generáció meghatározó értelmiségi tagjai, úgymint a Sostar művészcsoport vagy Oláh Nobert miért érzik munkáik meghatározásánál, hogy szükségtelen a nemzeti hovatartozásukkal definiálni őket. Ezzel párhuzamosan azt is megnézem, hogy ehhez képest mennyire etnocentrikus a European Roma Institute for Arts and Culture hozzáállása a cigány művészethez, marketingnek használja-e ezt a címkét.Az esszé végén kirajzolódik, hogy a roma művészek alkotásai nem közvetítenek egyéb közös cigány jegyeket, mintsem inkább élethelyzetek és önreprezentációk összességét. Megtudjuk azt is, hogy maguk a magyarországi nem csak kortárs alkotók is kritikai módon közelítik meg az etnicizált művészet kérdését, szeretnének felülkerekedni azon, hogy származásukat adják el. 
695 |a cigányság 
695 |a emberi kommunikáció 
695 |a kisebbség 
695 |a Magyarország 
695 |a művészetek 
700 1 |a Czeglédi Alexandra  |e ths 
700 1 |a Krasztev Dr. Péter Lajos  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47398/1/Sza%CC%81szva%CC%81rosi%20Vira%CC%81g%20KULTURA%CC%81LIS%20GETTO%CC%81BA%20ZA%CC%81RVA.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47398/2/Czegl%C3%A9di_Alexandra_k%C3%BCls%C5%91_b%C3%ADr%C3%A1l%C3%B3_BGE.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47398/3/Sz%C3%A1szv%C3%A1rosi%20Vir%C3%A1g_bels%C5%91-biralat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47398/4/Sz%C3%A1szv%C3%A1rosi%20Vir%C3%A1g_bels%C5%91-biralat_jav.pdf  |z Dokumentum-elérés