Etikus zöldkommunikáció és greenwashing Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Apró-Horpácsi Bernadett
További közreműködők: Dicső Inez Viktória
Furcsa Dr. Laura
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CSR
etikus kommunikáció
greenwashing
zöldkommunikáció
zöldre mosás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47419
Leíró adatok
Kivonat:A fogyasztókkörében egyre inkább erősödő klímaszorongásra a cégek is igyekeznek reagálni. Felismerték, hogy a zöld üzenetek pozitívan hatnak a termékek és szolgáltatások értékesítésére, aminekhatására egyre elterjedtebb a greenwashing jelensége. A félrevezetőkommunikációs stratégiák miatt a valódi környezetbarát üzenetek nehezen érnekcélba, ami hosszútávon hátráltathatja a fenntartható fejlődést. Szakdolgozatomcélja bemutatni, hogyan kommunikálják a magyar vállalatok, vagy külföldimulticégek magyar leányvállalatai zöld üzeneteiket, milyen kommunikációstrükköket alkalmaznak, milyen hibákat követnek el, és rámutatok, hogyan lehetnemindezt etikusan, a fogyasztók megtévesztése nélkül végezni.