A Forma-1 üzleti modellje Kritikai áttekintés, jövőbeli lehetőségek és globális hatások

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Forgács Gergely
Other Authors: Balogh András
Grósz Dr. Péter
Mucha László
Format: Thesis
Kulcsszavak:21. század
autóipar
business marketing
cégelemzés
Forma-1
sportmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47424
Description
Abstract:Gazdaságtudományi és természettudományi szempontból aFormula-1 (F1) egy nagyon érdekes sportág, amelynek üzleti modellje alapvetőenbefolyásolja a sportág gazdasági teljesítményét. A jelenlegi üzleti modell azutóbbi években számos kihívással szembesült, köztük a növekvő versenytársakkal,a változó közönségigényekkel és a fenntarthatósági kihívásokkal. Ez a dolgozataz F1 jövőbeli üzleti modelljének lehetőségeit vizsgálja, hogy segítsen atovábbi növekedésében és fejlődésében. A dolgozat bemutatja a jelenlegi üzletimodellt és az ágazatban tapasztalható legfontosabb trendeket. Az új üzletimodell lehetőségeinek elemzése során a dolgozat számos alternatív megoldástmutat be, amelyek közül néhányat konkrétan részletez. A hipotézisalátámasztásához mélyinterjúk készültek az iparági szakértőivel és a rajongókkal,valamint elemzés az iparági trendekről és a versenysorozat múltjáról. Azeredmények szerint az F1-nek további rugalmasságra és innovációra van szükségeaz üzleti modelljében ahhoz, hogy növekedni és fejlődni tudjon. A dolgozat azokataz ajánlásokat is bemutatja, amelyekkel a Forma-1 továbbra is versenyképesmaradhat az egyre növekvő sportágak között.