Gyógyszermarketing hatása a magyar fogyasztókra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kováts Patrícia
További közreműködők: Kopcsay Dr. László
Szombati Gergő
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:betegségek
egészség
fogyasztó(k)
gyógyszergyár(ak)
gyógyszermarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47451
Leíró adatok
Kivonat:Az emberek egészsége, betegségek megelőzése és helyreállítása mindig is egy fontos elemevolt a létezésünknek. Ezáltal az a kérdéskör is, hogy mik azok az eszközök, amelyekrendelkezésünkre állnak a gyógyuláshoz.Témaválasztásom oka, hogy a Benu Magyarország Zrt.-nél dolgozom, ezáltal kézenfekvő volta gyógyszermarketingről írnom a szakdolgozatomat. Továbbá szerettem volna egy olyan témátválasztani, ami a mindennapjaink egyik fontos aspektusát képezi. Nincs olyan ember, aki neküzdött volna élete során megbetegedéssel, ezért úgy gondolom, hogy mindenki számárafontos, hogy a betegségeket megelőzze, de legalábbis orvosolja azokat. A gyógyszerreklámokáltal szerzünk tudomást egy új készítmény meglétéről. Ennek eredményeként a gyógyszeriparivállalatoknak egyik fő eleme a marketing, mert ezáltal jut el kínálatuk a fogyasztókhoz.Tanulmányom első részében szeretném ismertetni a gyógyszeripar fejlődését és kialakulásátMagyarországon. Bemutatnám még, hogy mik is azok az OTC gyógyszerek és miért terjedtekel világszerte. Továbbá a vény nélkül kapható gyógyszerek marketing alapjait ésmarketingstratégiáját fejtem ki részletesebben. Szekunder kutatásom utolsó pontjaibantaglalnám még a marketingkommunikációs eszközöket, a magyarországi reklámköltésistatisztikákat és a reklámtörvényeket is.Primer kutatásomat kvantitatív módszerrel végzem el és ezen belül a kérdőíves megkérdezéstválasztottam. A kutatásom célja az, hogy megvizsgáljam mennyire és milyen módonbefolyásolják a gyógyszerreklámok a kitöltőket. Releváns információ, hogy Magyarországoncsak vény nélkül kapható gyógyszereket lehet reklámozni. Ebből adódóan erre a szegmensrefókuszáltam megkérdezésem során.