Ökomarketing szerepe a fémiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hanzel Petra
További közreműködők: Szabó Edit
Kulcsszavak:EU iparpolitika
EU környezetvédelmi politika
fenntarthatóság
iparágelemzés
környezetbarát vállalat
ökotermelés és feldolgozás
zöld marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47492
Leíró adatok
Kivonat:AXXI. századi környezeti problémák a gazdasági tevékenységek, a fogyasztás és atermelés metódusaival függenek össze. Egyre inkább felmerülő kérdés, hogy a mauralkodó piaci gazdálkodási módok összeegyeztethetőek-e a környezetvédelemkövetelményeivel.Lehet-e „zöld” a piac?Működhet-e a piacgazdaság úgy, hogy közben figyelembe veszi a környezetvédelmielvárásokat és az ökológiai korlátozásokat?A környezetvédelem és a versenyképesség összekapcsolását tekintvekulcskérdés a vállalatok dinamikus alkalmazkodóképessége, innovatívreagálókészsége. A szigorodó környezeti előírások akár javíthatják is avállalat versenyképességét.Napjainkban akörnyezeti szempont nemcsak a társadalmi felelősségvállalás egyikmegnyilvánulása, hanem a vállalati stratégia részévé is kell, hogy váljon. Záródolgozatombanennek összefüggéseit vizsgáltam, valamint a környezetbarát marketing stratégiákatés az azt megvalósító marketing-mix elemeit. Ezenkívül az ipari vállalatokmarketingkommunikációs lehetőségei és alkalmazandó eszközei is bemutatásrakerültek.Akutatásom arra irányult, mennyire számít előnynek, hogy egy cég környezetbarát-evagy sem? Mi motiválja a termelő vállalatok zöld tevékenységét? Milyen lehetőségei vannak a vizsgált cégnek azökomarketing stratégiák területén, mennyiben van hatással a versenyképességére? Ezeken túlmenően vizsgáltamaz innováció és minőség, a fenntartható társadalmat előmozdítóintézményi lehetőségeit is.A záródolgozatban választ kapunk arra, hogy a környezetbarát termékek megjelenésével a vállalat versenytársaitmegelőzve stabil pozíciókat szerezhet új piacokon, valamint a környezetvédelmiipari beruházásokkal akár jelentős költségmegtakarítás is elérhető.