Ökomarketing szerepe a fémiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hanzel Petra
További közreműködők: Szabó Edit
Kulcsszavak:EU iparpolitika
EU környezetvédelmi politika
fenntarthatóság
iparágelemzés
környezetbarát vállalat
ökotermelés és feldolgozás
zöld marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47492

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg47492
005 20230907143158.0
008 230907suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Hanzel Petra 
245 1 0 |a Ökomarketing szerepe a fémiparban  |c Hanzel Petra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a AXXI. századi környezeti problémák a gazdasági tevékenységek, a fogyasztás és atermelés metódusaival függenek össze. Egyre inkább felmerülő kérdés, hogy a mauralkodó piaci gazdálkodási módok összeegyeztethetőek-e a környezetvédelemkövetelményeivel.Lehet-e „zöld” a piac?Működhet-e a piacgazdaság úgy, hogy közben figyelembe veszi a környezetvédelmielvárásokat és az ökológiai korlátozásokat?A környezetvédelem és a versenyképesség összekapcsolását tekintvekulcskérdés a vállalatok dinamikus alkalmazkodóképessége, innovatívreagálókészsége. A szigorodó környezeti előírások akár javíthatják is avállalat versenyképességét.Napjainkban akörnyezeti szempont nemcsak a társadalmi felelősségvállalás egyikmegnyilvánulása, hanem a vállalati stratégia részévé is kell, hogy váljon. Záródolgozatombanennek összefüggéseit vizsgáltam, valamint a környezetbarát marketing stratégiákatés az azt megvalósító marketing-mix elemeit. Ezenkívül az ipari vállalatokmarketingkommunikációs lehetőségei és alkalmazandó eszközei is bemutatásrakerültek.Akutatásom arra irányult, mennyire számít előnynek, hogy egy cég környezetbarát-evagy sem? Mi motiválja a termelő vállalatok zöld tevékenységét? Milyen lehetőségei vannak a vizsgált cégnek azökomarketing stratégiák területén, mennyiben van hatással a versenyképességére? Ezeken túlmenően vizsgáltamaz innováció és minőség, a fenntartható társadalmat előmozdítóintézményi lehetőségeit is.A záródolgozatban választ kapunk arra, hogy a környezetbarát termékek megjelenésével a vállalat versenytársaitmegelőzve stabil pozíciókat szerezhet új piacokon, valamint a környezetvédelmiipari beruházásokkal akár jelentős költségmegtakarítás is elérhető. 
695 |a EU iparpolitika 
695 |a EU környezetvédelmi politika 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a iparágelemzés 
695 |a környezetbarát vállalat 
695 |a ökotermelés és feldolgozás 
695 |a zöld marketing 
700 1 |a Szabó Edit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47492/1/Z%C3%81R%C3%93DOLGOZAT%20_Hanzel%20Petra.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47492/2/B%C3%ADr%C3%A1lat%20Hanzel%20Petra.pdf  |z Dokumentum-elérés