A borkultúra megjelenése a magyar felsőoktatásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mozsár Nadin
További közreműködők: Totth Dr. Gedeon
Viczai Dr. Péter Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bor
borászat
borkultúra
bormarketing
felsőoktatás
magyar felsőoktatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47550

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg47550
005 20230907143333.0
008 230907suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Mozsár Nadin 
245 1 2 |a A borkultúra megjelenése a magyar felsőoktatásban  |c Mozsár Nadin  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatomban azt a témakört járom körül, hogy hogyan jelenik meg a borkultúra a magyar felsőoktatási intézményeknél. Ezen belül kitérek arra is, hogy a hazai egyetemek milyen módon adnak lehetőséget hallgatóiknak, hogy megismerkedjenek a nagy múltú, magyar borkultúrával, ami magába foglalja a mérsékletes borfogyasztást is.Az egyetemek által nyújtott alternatívák mellett, áttekintem milyen hallgatói kezdeményezésre létrejött borklubok, borkóstoló programok, borról és borkultúráról szóló események vannak és ezekben mik a közös vonások, illetve az eltérések. Emellett azt is figyelembe vettem milyen tematikájú rendszeres vagy alkalmankénti boros programok vannak a hallgatóknak. A kurzusok, előadások és egyéb borral kapcsolatos programok segítik ápolni és népszerűsíteni a borkultúrát.A dolgozatomat először a kultúra és a borkultúra fogalmának kifejtésével kezdem, ami segíti megérteni a borkultúra komplexitását, emellett azt, hogy mennyi tényező és alkotóelem van hatással rá. A magyar borkultúra megismeréséhez elengedhetetlen áttekinteni a szőlőtermesztés és bortermelés magyarországi történetét, illetve az aktuális helyzetét. Ezt követi a fiatal felnőttek borfogyasztási szokásainak ismertetése.Szakdolgozatomban netnográfiát alkalmaztam. A kutatás feltáró jellegű. A kutatáshoz számos blogbejegyzést, interneten felelhető cikket és közösségi médiában megjelent bejegyzést tekintettem át. Az összegyűjtött adatokat kategorizáltam, majd feljegyeztem a közös jellemzőket és a főbb megállapításaimat. 
695 |a bor 
695 |a borászat 
695 |a borkultúra 
695 |a bormarketing 
695 |a felsőoktatás 
695 |a magyar felsőoktatás 
700 1 |a Totth Dr. Gedeon  |e ths 
700 1 |a Viczai Dr. Péter Tamás  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47550/1/MOZS%C3%81R_NADIN_DX7N6Y.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47550/2/Mozs%C3%A1r%20Nadin.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47550/3/B%C3%8DR%C3%81LAT-Mozs%C3%A1r%20Nadin%20.pdf  |z Dokumentum-elérés