A B2B és B2C marketing különbségei a közösségi médiában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Rajki-Kulifai Laura Kíra
Other Authors: Molnár Szilvia
Zelena Dr. András
Format: Thesis
Kulcsszavak:B2B
B2C
kommunikáció
közösségi média
marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47616
Description
Abstract:A közösségi média az üzleti kommunikáció és marketing eszközeinek egyik fontos alappillére. Növekvő jelentősége napjainkban vitathatatlan, a vállalkozások marketingstratégiájának alapvető elemévé nőtte ki magát. A dolgozat célja, hogy feltárja a B2B és B2C vállalkozások közösségi média jelenléte közötti különbségeit.A tanulmány kutatási módszertana kvantitatív módszertani megközelítés. A kvantitatív megközelítés szakemberek/döntéshozók és magánszemélyek körében végzett felmérést foglal magában, hogy adatokat gyűjtsön a közösségi média használatáról és megítéléséről az ágazatban.A tanulmány eredményei azt mutatják, hogy a B2B és a B2C cégek eltérő módon közelítik meg a közösségi média marketinget. A B2B cégek inkább a szakmai hálózatépítési platformokra, például a LinkedIn-re, és kevésbé a vizuális platformokra, például az Instagramra összpontosítanak. Másrészt a B2C cégek előnyben részesítik azokat a vizuális platformokat, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy bemutassák termékeiket és szolgáltatásaikat. A B2B cégek szintén nagyobb hangsúlyt fektetnek a más vállalkozásokkal való kapcsolatépítésre, míg a B2C cégek inkább az ügyfelekkel való kapcsolatépítésre. Mindezek alapján a közösségi média mind a B2B, mind a B2C cégek számára alapvető eszközzé vált a célközönséggel való kommunikációban és a márkaismertség növelésében.