A magyarországi munkaerőpiacon jelenlévő generációk álláskeresési szokásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lengyel Dorina
További közreműködők: Andicsku Anett
Szendrei-Pál Eszter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:álláskeresés
közösségi média
X generáció
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/51925

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg51925
005 20240124092442.0
008 240124suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Lengyel Dorina 
245 1 2 |a A magyarországi munkaerőpiacon jelenlévő generációk álláskeresési szokásai  |c Lengyel Dorina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Aszakdolgozatomban a magyar munkaerőpiacon aktívan jelenlévő generációkjellemzőit és álláskeresési szokásait vizsgáltam olyan kitekintéssel, melyben asocial media térnyerését is figyelembe vesszük az álláskeresési folyamatoksorán. Aszakdolgozatom célja a magyar munkaerőpiacon fellelhető generációkrólbemutatása. A szakdolgozatom segít rávilágítani, hogy nincsen rosszabb vagyjobb generáció csak másabb. Minden generációnak vannak erősségei vagy éppgyengeségei, de ezek jól ki tudják egymást egészíteni.Az empirikuskutatásom során kvantitatív kérdőívet alkalmaztam. A kutatásomat egy 232 fősmintával támasztottam alá, melyet a generációk összehasonlításához 150 fősreredukáltam, hogy egyenlő arányokban legyenek jelen a generációk a mintában. Akitöltés kritériumaként azt határoztam meg, hogy a kitöltők 1946-2009 közöttszületett személyek legyenek. Az adatgyűjtés kényelmi mintavétellel, illetvehólabda módszerrel is végeztem. A kényelmi mintát a social media platformokongyűjtöttem, mint például Facebook, LinkedIn, Instagram. A hólabda módszerkéntpedig a social media oldalakon kívül üzenetben is felkerestem embereket, akiketmegkértem, hogy továbbítsák további embereknek. Kutatási kérdéseimmegválaszolására és a hipotézisek vizsgálatára a végső mintán T-próbákatvégeztem és a válaszokat leíró statisztikával is kielemeztem. A kérdőívem segítségével megvizsgáltam, hogymilyen jellemzőkkel vannak jelen a generációk a magyar munkaerőpiacon. Többekközött felmértem a környezetemben elérhető korcsoportok nemi összetételét,lokációját, iskolai végzettségét szint és szakterület szerint, a szakmaitapasztalat mennyiségét, az aktuális munkaerőpiaci státuszt, azidegennyelvismeret változatosságát és szintjét. A kapott eredményeket összevetettem a szakirodalommal. 
695 |a álláskeresés 
695 |a közösségi média 
695 |a X generáció 
695 |a Y generáció 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Andicsku Anett  |e ths 
700 1 |a Szendrei-Pál Eszter  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/51925/1/Lengyel_Dorina_V1EN5J.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/51925/2/BA_O_Lengyel_Dorina.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/51925/3/BA_B_Lengyel_Dorina.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/51925/4/Lengyel%20Dorina_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés