A Pöttyös az igazi, szerinted is? A szeretetmárkák vizsgálata a magyar piacon különös tekintettel a Pöttyös márkára

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Farkas Kira Zoé
Other Authors: Kovács Erika
Németh Dr. Szilárd
Format: Thesis
Kulcsszavak:brand marketing
marketing
márka
márkázás
szeretetmárka
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/51944
Description
Abstract:Dolgozatomban a szeretetmárka kifejezést vizsgálom anemzetközi és a hazai szakirodalom alapján. A magyar piac egyik legnépszerűbbtermékére és márkájára fókuszálva szeretném megismerni a vásárlóipreferenciákat és a márkahűség közötti összefüggéseket. A kutatási kérdésem az:léteznek-e szeretetmárkák a magyar piacon és ha igen, akkor a Pöttyös márkabeletartozik-e ebbe a körbe? A téma megfelelő feltárásához vegyes kutatási módszertantalkalmazok. A kvantitatív módszertan tekintetében CAWI (online google űrlapalapú kérdőív) módszertant használtam a fogyasztói oldal megismerésére, illetveCAWI módszertannal kiegészített kísérlet alapú vaktesztet ugyancsak a fogyasztóigondolkodás megismerésére, különös tekintettel a fogyasztói preferenciákra.Kvalitatív módszerrel egyrészről készítettem fókusz csoportos kutatást(minicsoportos módszertannal) fogyasztókkal (két kategóriába soroltam őket: 30év alatti és 30 év feletti csoportok), illetve a vállalat marketing vezetőjévelis csináltam egy szakértői interjút. Emellett netnográfiával (megfigyelés) isfoglalkoztam, annak érdekében, hogy a témát még részletesebben ki tudjamelemezni. A megfigyelés során első sorban a félig strukturált interjúk keretébenis vizsgált Pöttyös reklámfilmet (Youtube platform) és az instagram oldaltfigyeltem, illetve ezen platformok komment szekcióit, míg a kvantitatívkutatásom során szituációs kérdésekkel mértem a fogyasztói preferenciákat.Emellett különböző eseményeken megfigyeltem, hogy milyen márkájú túró rudihoznyúlnak az emberek elsőnek, melyiket választják és milyen márkát vesznek megvégül.A kutatásom eredményeként beigazolódott a feltételezésemmiszerint a Pöttyös márka egy magyar szeretetmárka. A Pöttyös marketingstratégiájáttekintve elmondható, hogy tudatos stratégia megvalósítása alapján érték el aszeretetmárka kategóriát, viszont ehhez komoly érzelmi kötődés kialakításáravolt szükség.Dolgozatomban a szeretetmárka kifejezést vizsgálom anemzetközi és a hazai szakirodalom alapján. A magyar piac egyik legnépszerűbbtermékére és márkájára fókuszálva szeretném megismerni a vásárlóipreferenciákat és a márkahűség közötti összefüggéseket. A kutatási kérdésem az:léteznek-e szeretetmárkák a magyar piacon és ha igen, akkor a Pöttyös márkabeletartozik-e ebbe a körbe? A téma megfelelő feltárásához vegyes kutatási módszertantalkalmazok. A kvantitatív módszertan tekintetében CAWI (online google űrlapalapú kérdőív) módszertant használtam a fogyasztói oldal megismerésére, illetveCAWI módszertannal kiegészített kísérlet alapú vaktesztet ugyancsak a fogyasztóigondolkodás megismerésére, különös tekintettel a fogyasztói preferenciákra.Kvalitatív módszerrel egyrészről készítettem fókusz csoportos kutatást(minicsoportos módszertannal) fogyasztókkal (két kategóriába soroltam őket: 30év alatti és 30 év feletti csoportok), illetve a vállalat marketing vezetőjévelis csináltam egy szakértői interjút. Emellett netnográfiával (megfigyelés) isfoglalkoztam, annak érdekében, hogy a témát még részletesebben ki tudjamelemezni. A megfigyelés során első sorban a félig strukturált interjúk keretébenis vizsgált Pöttyös reklámfilmet (Youtube platform) és az instagram oldaltfigyeltem, illetve ezen platformok komment szekcióit, míg a kvantitatívkutatásom során szituációs kérdésekkel mértem a fogyasztói preferenciákat.Emellett különböző eseményeken megfigyeltem, hogy milyen márkájú túró rudihoznyúlnak az emberek elsőnek, melyiket választják és milyen márkát vesznek megvégül.A kutatásom eredményeként beigazolódott a feltételezésemmiszerint a Pöttyös márka egy magyar szeretetmárka. A Pöttyös marketingstratégiájáttekintve elmondható, hogy tudatos stratégia megvalósítása alapján érték el aszeretetmárka kategóriát, viszont ehhez komoly érzelmi kötődés kialakításáravolt szükség.