A MedFood Kft. marketingkommunikációs stratégiái a gyakorlatban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nagygyörgy Kitti Titanilla
Other Authors: Bajtek Gyöngyvér
Zsigmond-Heinczinger Dr. Száva
Format: Thesis
Kulcsszavak:cégstratégia
fogyasztói igények
kommunikáció
marketing
online marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/51948
Description
Abstract:Szakdolgozatom témájaként egy hazaifehérje-alapú diétás terméket forgalmazó kisvállalkozás, a MedFood Kft.marketingkommunikációs stratégiáját elemeztem és kutattam. Nagyban segített aza tény, hogy szakmai gyakorlatomat is ennél a vállalkozásnál töltöttem, ígyszinte minden területre ráláttam. Szakdolgozatom bevezetésében atémaválasztásáról, illetve aktualitásáról írtam, melyben tudatosul azolvasóval, hogy ez a téma mindennapjaink részét képezi, hiszen ebben afelgyorsult online világban nehezen követhetőek a változások. A dolgozatomkövetkező részében a szakirodalmi összefoglalót vázoltam, melyben amarketinghez, marketingkommunikációhoz, illetve ennek stratégiájához kapcsolódókötelező irodalmakat, internetes forrásokat, jogszabályokat alapul véve fogalmaztammeg azokat a tényeket, amelyek a kutatásomhoz, illetve a vállalat bemutatásáhozadtak irányt. A MedFood kisvállalkozás piaci helyzetét versenytárselemzéssel,benchmark-kal mértem össze hazánkban ismert négy másik fehérje-alapú diétásvállalkozással, árbevételük, termékpalettájuk, szolgáltatásaik, értékesítésicsatornáik, állandó online marketingkommunikációs csatornáik, illetve avásárlóik megtartására használt eszközök adták a fő pontokat. Ebből azelemzésből megtudtam, hogy az öt vállalat közül, egy kivételével mindegyikrendelkezik webshop felülettel, amely ma már elengedhetetlen egy kereskedelmi vállalkozáséletében. A piackutatás eredménye segített a MedFood Kft. SWOT elemzésénekkialakításában, a piacon szereplő - árbevételüket tekintve nagyobb – vállalatokmegismerése vezetett a kisvállalkozás külső és belső tényezőinekmeghatározásához. Miután elemeztem ezen tényezőket, ismerve a vállalkozásfogyasztóit, bemutattam a célcsoportjukat, illetve ehhez szorosan kapcsolódó MedFooddiéta mintaperszónáit. A dolgozat címéből kiindulva, a mintaperszónákbemutatása után következett a MedFood Kft. jelenleg használtmarketingkommunikációs stratégiája, melyben főként a Facebookon valótevékenységét mutattam be. Kutatásom célja, hogy megtudjam milyen tényezők váltottákki a MedFood Kft. korábbi bevétel csökkenését a Covid világjárvány, valamint azezt követő gazdasági válság idején. Ezen felül, kutatásom célja, hogy választ kapjak arraa kérdésre, hogy a diétás termékek fogyasztóit mik befolyásolják vásárlás meghozatalidöntéseikben? Hogyan változtak a fogyasztói szokások a COVID és a jelenleg isfolyó gazdasági válság hatására a diétás termékek estén? Hogyan alakult afehérje-alapú diétás vállalkozások online csatornáinak aktivitása a vizsgáltidőszakokban? Kutatásomat egy online kérdőív segítségévelvégeztem, melyet összesen 135-en töltöttek ki. Eredményében jelentős eltérésekvoltak a kezdeti feltételezéseimhez képest. Utolsó részben javaslatokat tettema kisvállalkozás marketingkommunikációjának megerősítésére, a diéta szakmaiirányítójának brand építésével és az online marketing kihasználásával (emailmarketing, figyelemfelkeltő hirlevelek stb..) hogy hasonló sikereket érjenekel, mint a dolgozatban említett IdealBody vagy Tomán Diéta.