A női nem ábrázolása a reklámokban és annak hatása a nők vásárlói attitűdjére

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Barta Pálma Katalin
Other Authors: Ács Fruzsina
Szendrei-Pál Eszter
Format: Thesis
Kulcsszavak:cause-related marketing
femvertising
fogyasztói attitűd
marketing
objektifikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/51951
Description
Abstract:A női nem reklámokban történő megjelenítése nemzetközi viszonylatban már egy évtizedek óta intenzíven és széleskörben kutatott téma. A szakirodalmak hosszasan és átfogóan foglalkoznak a női nem komplexitásnak megfelelő ábrázolásával ennek ellenére máig találkozhatunk olyan hirdetésekkel – legyen az akár elektronikus, nyomtatott vagy digitális/interaktív formában megjelenő – amelyek homogén környezetben és leegyszerűsített szerepekben tüntetik fel a nőket.Az általam tapasztaltnehézségek és a nőtársaim által átélt problémák okán kezdett el foglalkoztatnia női nem reprezentációjának kérdésköre. A feminizmussal, mint jelenséggel márévekkel ezelőtt megismerkedtem, míg a femvertising fogalmával egyetemi tanulmányaimsorán kerültem kapcsolatba és a témáról szerzett tudás ösztönzőerőként hatottrám annak, hogy szakdolgozatom témájaként a nők reklámokban történőreprezentációja és a fogyasztói magatartás közötti összefüggéseket kutassam.