Ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyar ingatlanpiac szolgáltató szektorában.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Garami Balázs
További közreműködők: Mlinárik Márton
Kulcsszavak:adatkezelés
CRM
informatikai háttér
ingatlan
szolgáltatószektor
ügyfélkapcsolati menedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52015

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg52015
005 20240124092720.0
008 240124suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Garami Balázs 
245 1 0 |a Ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyar ingatlanpiac szolgáltató szektorában.  |c Garami Balázs  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az alábbiakban készítek egy összefoglalót a záródolgozatról és a gyakorlat alattmegszerzett tapasztalatokról az ügyfélkapcsolatok szervezése témakörében. Azingatlanpiaci szereplőket, mint szolgáltatókat vizsgáltam ügyfél menedzsment szempontból.Mint a legtöbb szolgáltatónál, az ingatlan piaci szektorban is merülnekfel olyan vállalatok, akik használnak valamilyen CRM rendszert. A kialakultszokások alapján ezt jellemzően nagyobb létszámú ingatlan irodák, franchise rendszerbenműködő cégek, bankok és ingatlanfejlesztők teszik.Az előbbi állításom, miszerint általában nagyobb létszámú irodák használnakCRM rendszert nem minden esetben van így, ugyanis a gyakorlatom alatt a sajátvállalkozásomban dolgoztam, amely egy egyszemélyes vállalkozás, mégis használokvalamilyen ügyfélkapcsolat szervezésére alkalmas rendszert. A téma választásokoka és apropója ebből adódik.A dolgozatom első részében egy bevezetőben ismertetem a dolgozatfelépítését, célját, a téma választás okát és kutatási módszereit. Ezt követőenkidolgoztam az elméleti háttér áttekintését. Itt vizsgáltam az ingatlan piachelyzetét, kialakulását és történetét egészen a 2008-as globális hitelpiaciválságig.Elsőnek kidolgoztam ügyfélkapcsolatok-menedzsment elméleti hátterét. Megismerhetiaz olvasó a CRM rendszer lényegi összefoglalását, célját, definícióját, megközelítéseités, hogy kinek ajánlott ilyen rendszert alkalmazni. Egy ábra segítségével igyekszemszemléltetni, hogy milyen nehéz körbe határolni a CRM működésének lényegét.Ennek oka, hogy a rendszer mai napig fejlődik, sok az innováció, több szempontbólhasznos és soklétű a működése.Folytatásként kitérek a szolgáltatásokra, mint piaci szegmensre. Ennek adefiniálása és csoportosítása nem egyszerű feladat, hiszen egy nem kézzel foghatótevékenységről van szó, különböző értelmezések léteznek. Saját véleményemszerint mindegyik verzió valamilyen szempontból megállja a helyét. A dolgozatezen része tartalmaz néhány ábrát, amely jól szemlélteti, hogy ez a szektor mekkorarészt tesz ki a gazdaság egészéből. Ezen túlmenően részletezem a csoportosításilehetőségeket és kiemelek két megközelítést is.A dolgozat második felében a gyakorlat alatt végzett munkát kellettbemutatni és összehasonlítani egy kiválasztott téma alapján. Az én választotttémám az ügyfélkapcsolatok szervezése és annak informatikai támogatása a magyaringatlanpiac szolgáltató szektorában. Miután az elméleti részben végig vettük,hogy mit is jelentenek ezek a témakörök, mint ügyfélkapcsolat szervezés,szolgáltatás és szolgáltatói szektor vagy éppen a magyar ingatlanpiac története, megkezdtem a gyakorlati rész megvalósulásának kidolgozását.Kezdetben folytattam az ingatlanpiac bemutatását, de már napjaink aktualitásával,nem pedig történeti szempontból. Miután ezt ismertettem, felvezettem a magyaringatlanpiacon szereplő szolgáltatókat. Ingatlan piaci szolgáltatónak számít azingatlanközvetítő, az ingatlan-értékbecslő, az ingatlanfejlesztő, azingatlanbefektető és a bankok, pénzintézetek is.Saját vállalkozásomban kezdetben manuális módszerekkel vezettem az ügyfeleketés az értékesítési projekteket, ami nem bizonyult túl hatékonynak, ennek okánbevezettem egy CRM rendszert. A dolgozat részeként ismertetem, hogy a gyakorlatalatt milyen rendszerekhez volt szerencsém, mi volt az oka, hogy bevezettem egyCRM rendszert a saját vállalkozásomban és sorolok fel néhány előnyt és hátrányta saját tapasztalataim alapján. Zárásként szót ejtek a mai gazdasági helyzetbennagy figyelmet igénylő GDPR-ról és annak hatásáról a CRM rendszerekkel kapcsolatban.Konklúzióként vontam le a dolgozat írása közben, hogy milyen fontos amegfelelő stratégia, a digitalizáció és az informatikai háttér, ha egy vállalkozásmagas szintű szolgáltatást szeretne nyújtani és ki akarja állni az éles piaciverseny próbáját. 
695 |a adatkezelés 
695 |a CRM 
695 |a informatikai háttér 
695 |a ingatlan 
695 |a szolgáltatószektor 
695 |a ügyfélkapcsolati menedzsment 
700 1 |a Mlinárik Márton  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52015/1/%C3%9Cgyf%C3%A9lkapcsolatok%20szervez%C3%A9se%20%C3%A9s%20annak%20informatikai%20t%C3%A1mogat%C3%A1sa%20a%20magyar%20ingatlanpiac%20szolg%C3%A1ltat%C3%B3%20szektor%C3%A1ban.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52015/2/zaro-dolgozati-osszefoglalas.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52015/3/b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52015/4/Garami%20Bala%CC%81zs_FOSZK_zarodolgozat-biralat-RG.pdf  |z Dokumentum-elérés