Képzés, fejlesztés, mentorálás egy munkaerő-közvetítő cég gyakorlatában
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | coaching emberi erőforrás fejlesztés képzés mentorálás tréning |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/52020 |
Abstract: | A kutatásomcélja az volt, hogy megvizsgáljam, hogyan hatnak a szervezet által nyújtottképzés és fejlesztési programok a munkavállalók szakmai fejlődésére. Akutatásom fókuszában a munkavállalók képzési igényeit, preferenciáit, valaminta képzési programok hatásait vizsgáltam a munkavégzésre, teljesítményre ésszakmai fejlődésre. A fő kutatási kérdésem mellett a következő kérdésekrekerestem a választ: milyen hatást gyakorolnak a képzések a munkavállalókmunkaerőpiaci értékére, milyen tényezők befolyásolják a munkavállalókszervezeti képzési igényeit, milyen típusú képzési programokat preferálnak amunkavállalók és miért, valamint milyen új készségeket és tudást szereznek amunkavállalók a szervezeti képzés és fejlesztés során? A kutatás során összesen14 interjú kérdést állítottam össze 6 kategória mentén, amelyek a képzésiigényekre, a képzési hatékonyságra, a képzési igények kielégítésére, a képzéseredményességére, a visszajelzésekre és a vezetői támogatásra fókuszáltak. Akutatási módszer 13 személyes interjút foglalt magában, amelyet egy munkaerő-közvetítőcég alkalmazottjaival folytattam. A kutatási eredmények alapjánmegállapítottam, hogy szervezeti képzések hatékonyak a vizsgált munkavállalókszakmai fejlődéséhez és munkaerőpiaci értékének növeléséhez. A személyesképzéseket hatásosabbnak tartják, mint az online képzéseket, valamint a hosszútávú fejlesztéshez a coachingot és mentorprogramokot preferálják. Továbbá, aszakmai képzések javítják a dolgozók hatékonyságát és készségeit, a megszerzettúj tudásuk pedig előnyös lehet a munkakörük és területük ellátásában. A kutatáseredményeit felhasználva a vállalat a munkavállalóit hatékonyabbanfejlesztheti, ami hozzájárulhat a szervezet sikeresebb működéséhez ésversenyképességének növeléséhez. |
---|