Képzés és fejlesztés bemutatása a GfK Hungaria Kft.-nél

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Fehér Zoltán József
Other Authors: Hajdu Ákos
Kulcsszavak:képzések
munkaerő képzés
munkakör-értékelés
személyzetfejlesztés
teljesítményértékelés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52046
Description
Abstract:ÖsszefoglalásA záródolgozatom témáját tekintve a képzésre és fejlesztésre épül. Az elméleti ismereteket követően behatóbban is megvizsgálom azt, a GFK Hungária Kft. jóvoltából.A dolgozatom első felében arra összpontosítok, hogy ismertessem az emberi erőforrás nélkülözhetetlenségét, súlyát a vállalatoknál. Majd kifejtem a képzés és fejlesztés alapjait, gondolok itt a definícióikra, rendszereikre, típusaikra és azok csoportosítási módjaira. Természetesen eközben sem megfeledkezve az emberi erőforrásról, az ő szerepükről, igényeikről és ösztönzési lehetőségeikről. Zárásként pedig a személyzetfejlesztés folyamatának lépéseit részletezem, hogy milyen előmunkálatok szükségesek, miképpen zajlik és hogyan értékelhető az.A második rész alapját a GFK egyik menedzserétől interjúk által nyert adatok adták meg, és az elméleti keretet alapul véve dolgoztam fel azokat, így létrehozva a gyakorlati részt. Törekedtem arra, hogy hangsúlyozzam azokat az eltéréseket, ismertetőjegyeket, melyek a vállalat mindennapjait jellemzik, befolyásolják, avagy elősegítik annak működését. Lehetőségemhez mérten feltártam a vállalat rendszereinek, eszközeinek és módszereinek összes főbb aspektusát. Itt sem mellőzve az emberi erőforrás szerepét, hiszen érdekelt, hogy hogyan tekint rájuk a vállalat, milyen fejlődési lehetőségeket nyújt számukra és miképpen értékeli teljesítményüket, hatékonyságukat. Többek között még a munkavállalók döntési szabadságra is fény derült néhány esetben.A végéhez közeledve néhány olyan tényezőre hívom fel a vállalkozás figyelmét, melyek pozitív hatással lennének a vállalat képzéseire és fejlesztéseire, ezáltal elősegítve a további sikeres működést.Végül pedig a konklúziómban kiemelem azokat a főbb momentumokat, melyek az elméletben és a gyakorlatban ugyanúgy, hasonlóan vagy eltérően mutatkoztak meg.