A globális marketing hatásai a Bridgestone Kft.- nél

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Huszti Diána
További közreműködők: Stréhli Máté
Kulcsszavak:disztribúció
értékesítési csatorna
globális marketing
márka
SWOT-elemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52064

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg52064
005 20240124092851.0
008 240124suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Huszti Diána 
245 1 2 |a A globális marketing hatásai a Bridgestone Kft.- nél  |c Huszti Diána  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatomcélja, hogy rávilágítsak a marketingeszközök használatának segítségével az ipar4.0 hatására bekövetkező digitalizáció által kínált lehetőségekre, ésbemutassam egy globális marketinget használó vállalaton keresztül az ebbenrejlő potenciált. Ahhoz, hogy a megfelelő marketingstratégiát állítsa fel avállalat, meg kell határoznia a célját. Szükséges elemeznie a külső – és belsőkörnyezetét (SWOT, STEEP), meg kell ismernie vásárlóit (piackutatás), és azok igényeit.A hatékony értékesítéshez elengedhetetlen a megfelelő márkázás, az értékesítésicsatorna/csatornák kiválasztása.Nemzetközicég esetében elkerülhetetlen a globális marketingkoncepció alkalmazása. Ennekelőnye a költséghatékonyság, mely megmutatkozik a centralizált szervezetkialakításában. Nem szükséges országonként a marketingosztály, lehetőség vanrégiónként vagy akár kontinenseként egy központot kialakítani. A márkaimázsegységes kialakítása, a sztenderdizálás, az új termék bevezetés, sokkal kisebbkiadással valósíható meg.A kommunikáció felgyorsult és kétirányúvá váltaz internet segítségével. Kutatásaim alapján azt látom, hogy szükséges aglobális marketing kiegészítése a lokálistevékenységekkel. Figyelembe kell venni a kulturális különbségeket. MígAmerikában vagy Japánban az Olimpia szponzorálása és a nagy sporteseményekenvaló megjelenés presztízs, és segít a bevésődésben, Magyarországon nem reprezentatívfelmérésem alapján ez semleges. A lokális marketingtevékenységek isjelentkezhetnek szponzoráció formájában, melyek segíthetnek amárkafelismerésben. Ahhoz, hogy a vállalat üzenet is célba érjen, a minőségre ésbiztonságra asszociáljon a fogyasztó a logó láttán, ki kell használni adigitális marketing kínálta lehetőségeket. A világ felgyorsult, az információtis a lehető legrövidebb idő alatt kívánják a fogyasztók megszerezni. Ezttámasztja alá a Tik-Tok platform növekvő népszerűsége, a rövid 10-30másodperces videók nézettségi rekordokat döntenek.Az elkövetkező időszakot a kutatás,fejlesztés, innováció fogja jellemezni. A gumiabroncsgyártó vállalatok piacatelített, a nyersanyagköltségek növekednek, a minőségből nem lehet engedni, ígya költségek csökkentésének lehetőségét a robotizálásban látom. A termelésifolyamatokban a manuális lépéseket át kell alakítani, törekedni kell a gyorsabbelőállításra, a hatékonyság növelése lesz a megoldás. A fókusz a veszteségekfelkutatásán lesz, és a cél az egy termék előállítására fordított időcsökkentése. A marketing feladata pedig az lesz, hogy miként tudja ahatékonyabb gyártás következtében magasabb darabszámban előállított termékekirányába felkelteni a fogyasztóban a birtoklási vágyat, hogyan tudjamegszólítani, és miként tudja mindezt a lehető legrövidebb időn belül megtenni. 
695 |a disztribúció 
695 |a értékesítési csatorna 
695 |a globális marketing 
695 |a márka 
695 |a SWOT-elemzés 
700 1 |a Stréhli Máté  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52064/1/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat_Huszti_Di%C3%A1na.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52064/2/diana.huszti_5-8-2023_7-40-25.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52064/3/Huszti_Di%C3%A1na_Z%C3%A1r%C3%B3_dolgozati_%C3%B6sszefoglal%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52064/4/Huszti%20Dia%CC%81na.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52064/5/B%C3%ADr%C3%A1lat%20Huszti%20Di%C3%A1na.pdf  |z Dokumentum-elérés