A direct banking szolgáltatások elterjedésének hatása Magyarországon a kis- és középvállalkozások bankhasználatára

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Fehér Antónia
Other Authors: Pásztor Ferenc
Sándor Ágnes
Format: Thesis
Kulcsszavak:bank
bank informatikai rendszerei
internet banking
kérdőív
kis- és középvállalkozás - KKV
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52067
Description
Abstract:Az internet fejlődése nagy hatással van a mai világra. Megváltoztatta az életmódunkat, agazdaságunkat és már a pénzügyeink kezelését is. Fejlődésének újabb állomásaként a bankok azonline világba költöztek: megjelent az internetbank és a mobilbank is. Dolgozatom célja voltfeltárni a direct banking szolgáltatások elterjedésének hatását Magyarországon a kis- ésközépvállalkozások bankhasználatára, elemezni hogy a direct banking lehetőségei hogyanbővülnek a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően, és ezek hogyan terjednek a bankiszolgáltatásokban.Dolgozatom első felében bemutattam az internet kezdeti fejlődését és nagy részletességgelismertettem a bankok rendszereit, szervezeti működését, az online banki szolgáltatásokat és akis- és középvállalkozásokhoz kapcsolódó szolgáltatásaikat. Nagyvonalakban jellemeztem a KKV-kat is.Ezután kvantitatív módszerrel felkutattam a kis- és középvállalkozások online bankiszolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségét, használatának gyakoriságát és ügyfélszolgálattalkapcsolatos véleményüket.Dolgozatomból kiderült, hogy egyes vélemények szerint a direct banking jelentős változásokathozott a kis- és középvállalkozások bankhasználatában és lehetővé tette számukra, hogykönnyebben és hatékonyabban intézzék pénzügyeiket. Mások úgy ítélik meg, hogy a directbanking szolgáltatásai nem mindig felelnek meg a kis- és középvállalkozásoknak és kétség támadbennük, hogy a kisebb költség megéri-e a kockázatot a hagyományos banki szolgáltatásokbiztonságával szemben.Kutatásom keretében kíváncsi voltam arra, hogy mi hiányzik a vállalkozásoknak az online bankiszolgáltatásokkal kapcsolatban annak érdekében, hogy milyen fejlesztési feladatok állnak abankok előtt, amelyeket érdemes megoldani az ügyfelek elvárásainak kielégítése érdekében.Arra a következtetésre jutottam, hogy az online banki szolgáltatások biztonságával az ügyfelekelégedettek, ami számottevő a további fejlődés szempontjából, mert meggyőződésem, hogy azadatbiztonság kérdése mindig is kiemelt fontosságú marad a bankszektorban, hiszen avállalkozásoknak bizalommal kell lenniük az adataikat kezelő szolgáltatók iránt és biztosítva kelllenniük arról, hogy az adatok védelme magas szintű. Az online banki szolgáltatások megfelelőeka vállalkozások számára és használatuk ma már a mindennapi működés része a pénzügyekintézése során. Ugyanakkor ezeknek a szolgáltatásoknak a használhatóságát befolyásolja abankok ezzel kapcsolatos oktató anyagainak minősége. Ezért az online banki szolgáltatásoktovábbi terjedése érdekében ezek folyamatos fejlesztése a bankok fontos feladata, beleértve azügyfélszolgálati tevékenységet is.Dolgozatom rávilágított arra, hogy a bankok jó úton járnak az online banki szolgáltatásokfejlesztése terén. Ezek a vállalkozások számára hasznos szolgáltatások és segítik a vállalkozásoknapi működését.