Vállalati felelősség és fenntarthatóság a Z generáció szemüvegén keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csiki Áron Alex
További közreműködők: Balázsné Dr Lendvai Marietta
Demeter Apollónia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CSR
fenntartható fejlődés
fenntartható fogyasztás
fenntarthatóság
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52072
Leíró adatok
Kivonat:Napjainkbanegyre nagyobb hangot kap a környezetvédelem és a fenntarthatóság. Tehát napmint nap bizonyosságot nyer a gazdaság azon hibája, hogy megfeledkezik akörnyezet valódi szerepéről. A fiatalok, mint érintettek már a saját bőrükönérezhetik meg a klímaváltozás égető indikátorait. Folyamatosan publikáltnemzetközi és hazai tanulmányok is alátámasztják, azon társadalmi megmozdulást,miszerint a változásra most van szükség és ha nem cselekszünk akkor többekközött a jövő generációja húzza a rövidebbet.Aszakdolgozatomban elsősorban arra keresem a választ, hogy a fenntarthatóságiszempontok és a CSR gyakorlatok valóban felértékelődnek-e a fiatal, azaz a Zgeneráció szemében, s ez a szemlélet beépül-e a fogyasztói magatartásába?Dolgozatomelméleti részében bemutatom a nemzetközi törekvéseket, fenntarthatósági éskörnyezetgazdaságtani elméleteket, a CSR fogalmát, majd a téma középpontjábanelhelyezkedő cél generáció főbb ismérveit. Elsősorban a fenntarthatóságfelértékelődő szerepét járom körül az aktuális hazai és nemzetközi források,kutatási eredmények segítségével. Másodsorban pedig megállapításokat teszek aprimer kutatás eredményei alapján a Z generáció és a fenntarthatóságkapcsolatára. Kérdőíves primer kutatásom során törekedtem arra, hogy minél többZ generációs személyt elérjek. A primer kutatási eredményekből kiderül, hogy aZ generáció mennyire ismeri a fenntarthatóság fogalmát, illetve hogy annaktagjai milyen mértékben számítanak fenntartható fogyasztóknak. Kutatásom tehátlegfőképp azt vizsgálja, hogy a Z-generáció mennyire bizonyul érzékenynek, ha afenntarthatóság, vagyis az aktuális fenntarthatatlan gazdaság kerül szóba. Adolgozatban továbbá fel kívánom tárni, hogy mik azok a tényezők, amik afiatalokat arra ösztönzik, hogy fenntarthatóan fogyasszanak. Az onlinekérdőíves felmérés eredményeinek mélyebb feltárása érdekében a leíróstatisztikai módszerek mellett varianciaanalízist és hipotézis vizsgálatot isvégzek, s vonom le következtetéseimet.