A toborzás-kiválasztás és a képzés-fejlesztés elméletének összehasonlítása a Springfield Hungary Kft. által alkalmazott gyakorlattal
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Kulcsszavak: | fejlesztés(ek) HR képzések munkaerő kiválasztás toborzás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183 |
MARC
LEADER | 00000nnm a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg52183 | ||
005 | 20240124093254.0 | ||
008 | 240124suuuu hu o 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Kéry Dominik | |
245 | 1 | 2 | |a A toborzás-kiválasztás és a képzés-fejlesztés elméletének összehasonlítása a Springfield Hungary Kft. által alkalmazott gyakorlattal |c Kéry Dominik |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A mai világban, amikor hazánkbanjelentős munkaerőhiány tapasztalható, nagyon nehéz helyzetben vannak akár akis- és középvállalkozások, de még a multinacionális cégek is.Nagy kihívást jelent olyanmunkaerőt találni, aki minden kritériumnak megfelel, és ami még nehezebb, egyolyan ajánlatot tenni a jelöltnek, ami neki is elnyeri a tetszését. A cégeksikerének egyik alapvető feltétele, hogy alkalmazkodni tudjanak a külső ésbelső környezetük felől érkező kihívásokhoz. Ahogy minden mást is, aHR-tevékenységeket is befolyásolják a különböző környezeti hatások. Záródolgozatombanbemutatom, hogy egy spanyol hátterű multinacionális vállalat, azaz aSpringfield Hungary Kft. emberi erőforrásgazdálkodásának elemei közül atoborzás-kiválasztás, illetve a képzés-fejlesztés folyamata hogyanalkalmazkodik a szakirodalomban megállapított tényekhez.Kifejtemazokat a HR-tevékenységeket érintő környezeti trendeket, amelyek nagybefolyással vannak napjainkban is a vállalatok életére.A trendekbemutatásával együtt a vállalat helyzetét is megfogalmazom, hogy árnyalt képetkapjak az elmélet és a gyakorlat kapcsolódásáról.Elemzema vállalat által leggyakrabban használt valamennyi toborzási módszert, azokkiválasztásának fő szempontjait, valamint azt is, hogy milyen szempontokra kellhelyezni a hangsúlyt egy új munkavállaló kiválasztása során. Atoborzás-kiválasztási folyamat hét pontjának elméleti hátteréről, módszereibőlpróbálom a ma is használt eszközöket bemutatni, valamint az interjúztatáselméleti oldaláról a szakmai gyakorlati beszámolóban teszek utalásokat.Dolgozatombanhangsúlyos szerepet kap a képzés-fejlesztés témaköre is. Körbejárok valamennyifontosabb fogalmi meghatározást, megvizsgálom, hogy mik az adott területalapvető céljai, milyen szempontok alapján választjuk ki a fejlesztő ésfejlesztendő munkatársakat. Valamint elemzésre kerül az a módszertan is, amelysegítségével meghatározzuk a megfelelő képzési terveket. A képzés-fejlesztéselméletét illetően a standard munkahelyi képzés folyamatát választottam.ASpringfield Hungary Kft. által alkalmazott toborzás-kiválasztási gyakorlatát akorábban leírt elméleti pontokkal szembe állítom és kifejtem véleményemet azáltalam problémásnak vélt tényezőkről, és javaslatokat teszek arra vonatkozóan,hogy a felmerült problémákra milyen módszer segítségével lenne lehetőségmegtalálni a lehetséges megoldásokat.Aképzés-fejlesztés témakörét hasonló módon dolgozom fel, a szakirodalom általleírt elmélet kerül szembeállításra a vállalat gyakorlati módszereivel. Acégnél használt három fajta képzés közül a szakmai gyakorlati beszámolóban acsoportos tréninget mutatom be, a belépés utáni integrációs képzésről már atoborzás témakörében is utaltam, az elmélet-gyakorlat kapcsolatát pedig amentorprogramon keresztül mutatom be. Záródolgozatom célja, hogy elemezzem aSpringfield Hungary Kft. HR-munkásságában a toborzás-kiválasztásra és aképzés-fejlesztésre fordított erőinek minőségét. Megvizsgálom a módszereket,összehasonlítom a szakirodalmi háttérrel és próbálok olyan javaslatokat tenni,amelyből később a vállalat építkezni és fejlődni tud a nagyobb siker érdekében.Azokra a kérdésekre keresem a választ, hogy azáltalános ruházati kiskereskedelemben alkalmazott interjúformák hatásosak-e,milyen mértékben lehetne a folyamatokat standardizálni, milyen módon lennelehetséges kidolgozni egy interjú-terv sablont. | |
695 | |a fejlesztés(ek) | ||
695 | |a HR | ||
695 | |a képzések | ||
695 | |a munkaerő kiválasztás | ||
695 | |a toborzás | ||
700 | 1 | |a Sóti Ivett |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183/1/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat-K%C3%A9ry%20Dominik-OQI181.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183/2/Titoktart%C3%A1si-K%C3%A9ry%20Dominik-OQI181.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183/3/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%20%C3%B6sszefoglal%C3%A1s-K%C3%A9ry%20Dominik-OQI181-v2.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183/4/K%C3%A9ry_Dominik.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183/5/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat_K%C3%A9ry%20Dominik.pdf |z Dokumentum-elérés |