A toborzás-kiválasztás és a képzés-fejlesztés elméletének összehasonlítása a Springfield Hungary Kft. által alkalmazott gyakorlattal

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kéry Dominik
További közreműködők: Sóti Ivett
Kulcsszavak:fejlesztés(ek)
HR
képzések
munkaerő kiválasztás
toborzás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg52183
005 20240124093254.0
008 240124suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kéry Dominik 
245 1 2 |a A toborzás-kiválasztás és a képzés-fejlesztés elméletének összehasonlítása a Springfield Hungary Kft. által alkalmazott gyakorlattal  |c Kéry Dominik  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A mai világban, amikor hazánkbanjelentős munkaerőhiány tapasztalható, nagyon nehéz helyzetben vannak akár akis- és középvállalkozások, de még a multinacionális cégek is.Nagy kihívást jelent olyanmunkaerőt találni, aki minden kritériumnak megfelel, és ami még nehezebb, egyolyan ajánlatot tenni a jelöltnek, ami neki is elnyeri a tetszését. A cégeksikerének egyik alapvető feltétele, hogy alkalmazkodni tudjanak a külső ésbelső környezetük felől érkező kihívásokhoz. Ahogy minden mást is, aHR-tevékenységeket is befolyásolják a különböző környezeti hatások. Záródolgozatombanbemutatom, hogy egy spanyol hátterű multinacionális vállalat, azaz aSpringfield Hungary Kft. emberi erőforrásgazdálkodásának elemei közül atoborzás-kiválasztás, illetve a képzés-fejlesztés folyamata hogyanalkalmazkodik a szakirodalomban megállapított tényekhez.Kifejtemazokat a HR-tevékenységeket érintő környezeti trendeket, amelyek nagybefolyással vannak napjainkban is a vállalatok életére.A trendekbemutatásával együtt a vállalat helyzetét is megfogalmazom, hogy árnyalt képetkapjak az elmélet és a gyakorlat kapcsolódásáról.Elemzema vállalat által leggyakrabban használt valamennyi toborzási módszert, azokkiválasztásának fő szempontjait, valamint azt is, hogy milyen szempontokra kellhelyezni a hangsúlyt egy új munkavállaló kiválasztása során. Atoborzás-kiválasztási folyamat hét pontjának elméleti hátteréről, módszereibőlpróbálom a ma is használt eszközöket bemutatni, valamint az interjúztatáselméleti oldaláról a szakmai gyakorlati beszámolóban teszek utalásokat.Dolgozatombanhangsúlyos szerepet kap a képzés-fejlesztés témaköre is. Körbejárok valamennyifontosabb fogalmi meghatározást, megvizsgálom, hogy mik az adott területalapvető céljai, milyen szempontok alapján választjuk ki a fejlesztő ésfejlesztendő munkatársakat. Valamint elemzésre kerül az a módszertan is, amelysegítségével meghatározzuk a megfelelő képzési terveket. A képzés-fejlesztéselméletét illetően a standard munkahelyi képzés folyamatát választottam.ASpringfield Hungary Kft. által alkalmazott toborzás-kiválasztási gyakorlatát akorábban leírt elméleti pontokkal szembe állítom és kifejtem véleményemet azáltalam problémásnak vélt tényezőkről, és javaslatokat teszek arra vonatkozóan,hogy a felmerült problémákra milyen módszer segítségével lenne lehetőségmegtalálni a lehetséges megoldásokat.Aképzés-fejlesztés témakörét hasonló módon dolgozom fel, a szakirodalom általleírt elmélet kerül szembeállításra a vállalat gyakorlati módszereivel. Acégnél használt három fajta képzés közül a szakmai gyakorlati beszámolóban acsoportos tréninget mutatom be, a belépés utáni integrációs képzésről már atoborzás témakörében is utaltam, az elmélet-gyakorlat kapcsolatát pedig amentorprogramon keresztül mutatom be. Záródolgozatom célja, hogy elemezzem aSpringfield Hungary Kft. HR-munkásságában a toborzás-kiválasztásra és aképzés-fejlesztésre fordított erőinek minőségét. Megvizsgálom a módszereket,összehasonlítom a szakirodalmi háttérrel és próbálok olyan javaslatokat tenni,amelyből később a vállalat építkezni és fejlődni tud a nagyobb siker érdekében.Azokra a kérdésekre keresem a választ, hogy azáltalános ruházati kiskereskedelemben alkalmazott interjúformák hatásosak-e,milyen mértékben lehetne a folyamatokat standardizálni, milyen módon lennelehetséges kidolgozni egy interjú-terv sablont. 
695 |a fejlesztés(ek) 
695 |a HR 
695 |a képzések 
695 |a munkaerő kiválasztás 
695 |a toborzás 
700 1 |a Sóti Ivett  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183/1/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat-K%C3%A9ry%20Dominik-OQI181.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183/2/Titoktart%C3%A1si-K%C3%A9ry%20Dominik-OQI181.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183/3/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%20%C3%B6sszefoglal%C3%A1s-K%C3%A9ry%20Dominik-OQI181-v2.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183/4/K%C3%A9ry_Dominik.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52183/5/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat_K%C3%A9ry%20Dominik.pdf  |z Dokumentum-elérés